پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

آیا پوشیدن کفش نو خجالت دارد؟

آیا شما هم از پوشیدن کفش نو خجالت می‌کشید؟ چرا بعضی‌ها این‌طور هستند؟ این موضوع چه نکته‌ای را در آن فرد نشان می‌دهد؟

کشف از روی کفش!

آیا شما هم از پوشیدن کفش نو خجالت می‌کشید؟ چرا بعضی‌ها این‌طور هستند؟ این موضوع چه نکته‌ای را در آن فرد نشان می‌دهد؟

تا به حال برای‌تان اتفاق افتاده که وقتی کفش نو می‌پوشید احساس خجالت کنید؟ یا در کودکی و نوجوانی چنین حسی را تجربه کرده‌اید؟ آیا تا به حال فکر کرده‌اید که دلیل این خجالت کشیدن چیست؟ به چه دلیل باید از پوشیدن کفش نو خجالت کشید؟

روانشناسان دلایل مختلفی را در مورد این پدیده در سنین مختلف بررسی کرده‌اند که نتایج آن صددرصد نیست اما تا حدودی می‌توان علت این پدیده را برای ما روشن سازد و احساس خجالت و کم‌رویی احساسی دوسویه است؛ احساسی است که مرکب از هیجان‌هایی مثل ترس و علاقه، تنش و رضایت و میل و اضطراب.

کم‌رویی و خجالت فقط یک احساس است که مبدأ آن یک تصور باطل است و بر واقعیت مبتنی نیست و تا زمانی که این تصورها و باورها در ذهن ما وجود دارند در مسائل مختلفی برای ما مشکل‌ساز خواهند شد.

خصوصیات افراد خجالتی

کم‌رویی شرایط ناتوان کننده‌ای برای اغلب افراد پدید می‌آورد و مانع از ایفای نقش در موقعیت‌های اجتماعی می‌شود. افراد خجالتی نگران این هستند که دیگران درباره آنها خوب فکر نمی‌کنند و ارزیابی منفی نسبت به آن‌ها دارند به همین دلیل قبل از هر کس خودشان، خودشان را ترور شخصیتی می‌کنند.

شاید بخشی از حس خجالت ریشه در ساختار ژنتیک داشته باشد اما به نظر برخی از صاحب‌نظران یادگیری (اکتساب از محیط) خیلی مهم‌تر است.

واقعیت این است که تمام جنبه‌های شخصیت شما تغییر پذیرند. فقط لازم است خودتان بخواهید.

بهترین راه برای ایجاد تغییر این است که بفهمید چرا در هر لحظه کار خاصی را انجام می‌دهید. چرا وقتی کفش نو به پا می‌کنیم، خجالت می‌کشیم؟

ذهن ما دائماً اطلاعات گوناگونی را از طریق حواس پنج‌گانه دریافت و ذخیره می‌کند، حتی اطلاعات و مطالب بی‌اهمیت را. وقتی عقیده‌ای را دائماً تکرار کنیم آن عقیده به صورت «باور» در می‌آید و همین باورها روی نحوه درک ما از واقعیت و طرز رفتار ما تأثیر می‌گذارند. پس در قدم اول باید این باور را که از پوشیدن کفش نو خجالت می‌کشید را تغییر دهید.

عدم اعتماد به نفس

یکی از اصلی‌ترین دلایل این تصور عدم اعتماد به نفس و احساس خود کم‌بینی و عزت‌نفس پایین است زیرا فردی که اعتماد به نفس ندارد و خجالتی و کم‌رو است فکر می‌کند با پوشیدن کفش نو بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و بسیاری از افراد متوجه نو بودن کفش او شوند، درنتیجه توجه آنان را به سمت کفش خود و خودش جلب می‌کند. این موضوع آنان را می‌رنجاند، زیرا افراد کم‌رو و بی‌اعتماد به نفس سعی‌شان بر این است که تا جایی که ممکن است مورد توجه قرار نگیرند و از دور باشند و حتی‌الامکان مجبور به معاشرت و صحبت با کسی نشوند.

عدم تطبیق با محیط اطراف

دلیل دوم که بررسی‌ها آن را تأیید کردند این است که این افراد با پوشیدن کفش نو احساس می‌کنند با محیط اطراف خود تطبیق ندارند و یکپارچه نیستند. این عدم انطباق باعث می‌شود که در آنان ایجاد حس خجالت و معذب بودن کند. حس یکپارچگی با محیط اطراف به یکسری از افراد احساس امنیت می‌دهد و در آن محیط آرام‌تر به سر می‌برند.

دلیل سوم که می‌توان به جرأت گفت بیشترین آمار را در برگرفته است، این است که افرادی که با پوشیدن کفش نو دچار حس خجالت و ناراحتی می‌شوند افرادی هستند که طرز فکر و حرف‌های مردم برای‌شان بسیار بااهمیت است. در واقع این افراد به طرز فکر دیگران بیشتر از خود اهمیت می‌دهند و در یک جمله می‌توان گفت که برای دیگران زندگی می‌کنند نه خودشان. این نیز یک باور و تصور بسیار غلط است که به دلیل محیطی که در آن بزرگ شده‌اند یا نوع تربیت‌شان در ذهن‌شان نقش بسته است که باعث بسیاری از طرز فکرها و باورهای غلط و مشکلات در زوایای مختلف زندگی می‌شود.

پس برای حل این مشکل بهتر است که اینقدر به فکر حرف مردم نباشید تا بتوانید زندگی آرامی داشته باشید. آن‌طور که دوست دارید زندگی کنید و لباس بپوشید. پوشیدن کفش نو هیچ ایرادی در هیچ مذهب و فرهنگی ندارد پس خجالت کشیدن از آن بی‌معنی است.

اهمیت به حرف دیگران

دلیل سوم که می‌توان به جرات گفت بیشترین آمار را در بر گرفته است،‌این است که افرادی که با پوشیدن کفش نو دچار حس خجالت و ناراحتی می‌شوند افرادی هستند که طرز فکر و حرف ‌های مردم برای شان بسیار با اهمیت است. در واقع این افراد به طرز فکر دیگران بیشتر از خود اهمیت می‌دهند و در یک جمله می‌توان گفت که برای دیگران زندگی می‌كنند نه خودشان. این نیز یک باور و تصور بسیار غلط است که به دلیل محیطی که در آن بزرگ شده ‌اند یا نوع تربیت شان در ذهن شان نقش بسته است که باعث بسیاری از طرز فکرها و باورهای غلط و مشکلات در زوایای مختلف زندگی می‌شود.

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد