جمعه 28 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 1 توسط 0 نفر)

از روزمرگی نجات پیدا کن

روزمرگی اتفاقی است که شاید برای همه ‌ما اتفاق افتاده باشد. همه ‌ما برای مدتی به صورت دوره‌های زمانی کوتاه و یا بلند مدت دچار این مشکل شده‌ایم. به این صورت که روزهایی را می‌گذرانیم که در آن هیچ انگیزه و اشتیاقی نداریم.در آن دوران احساس می‌کنیم که تمامی روزهایمان مثل هم شده است و تنبلی و اهمال کاری سرتاسر زندگی مان را فراگرفته است. در این مقاله از وب سایت گام برتر به راهکارهایی می‌پردازیم که چگونه درگیر روزمرگی نشویم و از آن نجات پیدا کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

روزمرگی چیست؟

وقتی تعادل زندگی ما به هم بخورد و ما هم برای ایجاد تعادل جدید در زندگی تلاش نکنیم، گرفتار روزمرگی می شویم؛ یعنی اگر حس کنیم، همه چیز سر جای خودش است و هیچ مسئله جدیدی در زندگی مان اتفاق نمی افتد و لازم نیست برای رسیدن به تعادل جدید فکر کنیم، دچار روزمرگی خواهیم شد. درواقع تعادل زمانی خوب است که به عدم تعادل برسد و این عدم تعادل، برانگیختگی ایجاد کند تا ما بتوانیم به تعادل بعدی برسیم.

در واقع اگر این عدم تعادل رخ بدهد، تعادل معنی پیدا نمی کند و آن تعادل روزمرگی است که می تواند منجر به افسردگی شود؛ مثلا وقتی یک نفر، هنوز دیپلم نگرفته، در تکاپوی گرفتن مدرک دیپلم است و با خودش فکر می کند اگر دیپلم بگیرم، حالم خوب می شود و واقعا هم وقتی دیپلم گرفت، احساس رضایت و موفقیت درونی می کند. ولی جالب اینجاست که عوامل و متغیرهای مختلف این تعادل را به هم می زنند، مثلا همان فرد بعد از گرفتن دیپلم، با خودش فکر می کند باید لیسانس بگیرد تا احساس رضایت کند که این مسئله، عدم تعادل ایجاد می کند و در صورتی که این عدم تعادل ایجاد نشود و فرد به همان دیپلم راضی بماند، گرفتار روزمرگی خواهدشد.

روزمرگی چه دلایلی دارد؟

می توان گفت ممکن است اولین و مهمترین چیزی که منجر به روزمرگی و تکراری بودن آدمها می شود نداشتن هدف و انگیزه است. زمانی که هیچ انگیزه ای در وجود شما نیست صبح که از خواب بیدار می شوید فقط به کارهای روزانه خود مشغول می شوید همان کارهایی که شما هر روز باید انجام دهید و هیچ نشاطی در وجود شما ایجاد نمی کند.

مرگ خلاقیت نیز انسان را دچار روزمرگی می کند صرفاً فقط انجام کارهای روزانه و تکرار مکررات مانع بزرگی برای خلق ایده های نو می باشد و هر کسی که این توانایی را از دست دهد با تنهایی و افسردگی و حس بسیار مبهمی مواجه می شود.

همه افراد در زندگی خود حدود 10 الی 12 ساعت مشغول به کار هستند اما اکنون زمان آن رسیده است که از خود بپرسید:«آیا این کار همانی است که می خواهید انجام دهید یا کاری است که باید آن را انجام دهید؟»

شما هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید اقدام به سر کار رفتن و برگشتن و سر کار می کنید این پروسه هر روز تکرار می شود در همین حال از خود سوال کنید:«آیا زندگی در کنترل من است یا من در کنترل زندگی هستم» بنابراین به این فکر کنید که زمان رها شدن از روزمرگی ها رسیده است تا به آن چیزی که میخواهید دست پیدا کنید.

راهکارهایی برای رهایی از روزمرگی

با وجود احساس بی انگیزگی و یکنواخت شدن زندگی افراد نمی‌توانند روزهای خوبی را سپری کنند و علائم افسردگی در آن‌ها به وجود می‌آید. ایجاد تغییرات در زندگی می‌تواند باعث شود که شما از شر روزمرگی رهایی پیدا کنید. این بهترین راه حلی است که برای از بین بردن حس یکنواخت شدن زندگی وجود دارد. این تغییرات در افراد انگیزه ایجاد کرده و آن‌ها را خوشحال‌تر می‌کند. الزاما قرار نیست که خیلی تغییر بزرگ و یا پر هزینه‌ای انجام شود. ایجاد تغییرات می‌تواند شامل تغییر در رژیم غذایی، تغییر در سبک زندگی و حتی ورزش کردن، خلق و خوی شما را بهتر می‌کند. همبین باعث می‌شود که طرز تفکر شما نسبت به زندگی تغییر پیدا کند. اما در ادامه به راهکارهایی اشاره می‌کنیم که برای از بین بردن روزمرگی بسیار موثرند.

1. هدف گذاری کنید.

برای رهایی از روزمرگی مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید هدف گذاری است. شما با هدف گذاری زندگی خود را هدفمند می‌کنید. این کار باعث می‌شود که برای روزهای خود برنامه داشته باشید و همچنین رسیدن به آن هدف در شما ایجاد انگیزه خواهد کرد. به یاد داشته باشید که این هدف الزاما نباید یک هدف خیلی بزرگ باشد. فراموش نکنید هدف‌های غیر معقول و غیر قابل دسترس پس از مدت کوتاهی شما را دلسرد می‌کند. در هدف گذاری هیجان زده نشوید از خودتان توقع خیلی زیادی نداشته باشید. پس بهتر است که یک هدف مهم را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. داشتن هدف‌های کوتاه مدت بسیار مهم است. چون رسیدن به این اهداف می‌تواند در مدت زمان کوتاه‌تری در شما ایجاد انگیزه کند.

2. نجات از روزمرگی و رژیم غذایی

اینکه رژیم غذایی تان به چه سبکی است بسیار مهم می باشد بسیاری از افراد آگاهی لازم جهت نیازهای خاص و کلی خود مبنی بر رژیم غذایی شان ندارند و تنها به خوردن غذاهایی اکتفا کرده که از آن لذت ببرند بدون توجه به تاثیر آنها بر سلامتیشان.

بنابراین برای متعادل بودن در کار و زندگی بایستی در رژیم غذایی نیز تعادل داشته باشید و این مسئله را سازماندهی و برنامه ریزی کنید ،آگاهی خود را نسبت به آن افزایش داده و یک برنامه غذایی سالم برای خود دست و پا کنید تا با تمرین و تکرار به یک عادت غذایی مناسب در زندگی تبدیل شود.

3. افکار منفی را از خود دور کنید.

یکی از موارد بسیار مهم برای رهایی از روزمرگی این است که پس از هدف گذاری سعی کنید که افکار منفی خود را رفته رفته کم کنید. باید بدانید که بسیار مهم است که بتوانید افکار و ذهن خود را مدیریت کنید. سعی کنید کمتر به شکست‌ها و ناکامی‌های خود فکر کنید. حتی از فکر منفی کردن درباره دیگران هم بپرهیزید. البته این کار سخت به نظر می‌رسد ولی پس از مدتی حال روحی شما را بهبود خواهد داد. داشتن ذهن آرام مهم‌ترین چیزی است که هر انسانی برای افزایش احساس رضایت و آرامش و همچنین رسیدن به اهداف نیاز دارد. به افکار منفی خود خاتمه دهید و از افرادی که حرف‌های منفی می‌زنند دوری کنید.

4. نجات از روزمرگی با تعادل احساسی 

تعادل احساسی به این معنا است که شما چقدر به احساسات و سالم بودن افکار و ذهنیت خود ارزش قائل هستید.«در این بحث سوالی که به وجود می آید این است که آیا من بیشتر اوقات از لحاظ احساسی حال خوبی دارم؟»با گذشت زمان حس می کنید که آیا چالشی برای اینکه شما پیروز شوید هست یا نه؟فکر کردن به این موضاعات ممکن است طرز نگرش شما را تغییر دهد.

برای اینکه از زندگی خود راضی باشید باید یک تعادل بین کار و زندگی داشته باشید با آسان گرفتن مشکلات زندگی می توانید این رضایت را در خود ایجاد کنید و مسائل زندگی را مثل یک تجربه ی جدید ببینید.آگاهی خود را بالا ببرید و اتفاقات بد را برای خود بزرگ نکنید. بالا بردن اطلاعات می تواند تاثیر زیادی روی افکار مثبت شما داشته باشد.

5. خودتان منبع انرژی خودتان باشید.

گاهی اوقات ممکن است که بعضی از فعالیت‌های روزانه برای شما انرژی مثبتی بدهد. این موضوع را در نظر بگیرید و باید تصمیم بگیرید که این گونه فعالیت‌ها را در فعالیت روزانه خود افزایش دهید. توصیه می‌کنیم که فهرستی از این کارها را در نظر داشته باشید و برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی خود را هر روز آن‌ها را دنبال کنید:

  • رژیم غذایی سالم و مناسب داشته باشید.
  • سعی کنید هروز صبح ورزش کنید.
  • به اهداف زندگی شخصی خود اهمیت دهید.
  • سلامت بدنتان اوویت اول باشد.

6. برای خود دفتر خاطرات تهیه کنید.

برای این موضوع که مراحل تغییرات زندگی خود را به خوبی دنبال کنید، یک دفتر خاطرات تهیه کنید و امور مهم  زندگی شخصی خود را داخل آن بنویسید. این کارچند خوبیت دارد که عبارتند از:

  • نوشتن اهداف خود در کاغذ باعث می‌شود که آن‌ها را فراموش نکنید.
  • نوشتن عواطف و احساسات خود در رابطه با موضوع‌های مختلف زندگی خود به داشتن آرامش خود کمک زیادی می‌کند.
  • هروقت یادداشت‌های خود را مرور کنید به نقاط ضعف و قوت خود پی می‌برید و در آینده کمتر مرتکب اشتباه خواهید شد.
  • نوشتن روزانه، انگیزه تان را برای تغییرات زندگی افزایش می‌ دهد و باعث می‌شود از این اهداف فاصله نگیرید.

7. نمره ای برای زندگیتان در نظر بگیرید.

برای نجات از روزمرگی و دور کردن افکار منفی نیاز به انرژی های مثبت زیادی در زندگیتان دارید. قبل از هر چیزی زندگی فعلی خود را بسنجید و ببینید چه نمره ای بین نمره 1 تا 10 می توانید به زندگی خود بدهید؟ پس از این مرحله اقدام به آوردن اهداف اصلی تان روی کاغذ بکنید و در جهت افزایش نمره زندگی خود در هفته آتی برآیید همچنین نمره ای که قبلا به خود داده اید را نیز در گوشه ای از ذهن تان به یاد بسپارید.

چنانچه بتوانید در روزهای آینده نمره 8 یا بالاتر از آن را در نظر بگیرید هدف بسیار خوبی را برگزیده اید اما در صورتی که این عدد خیلی ناچیز باشد نشان می دهد که از عزت نفس پایینی برخوردارید.

8. زندگینامه های افراد موفق را بخوانید.

به طور حتم به شرایط فعلی تان عادت كرده اید و بیرون آمدن از این وضعیت دشوار به نظر می رسد. می دانیدكه قرار است به جای بهتری برسید اما گاهی اوقات شاید مردد شوید و این تردیدها شما را از ادامه مسیر باز دارد. در چنین شرایطی یك دوست خوب نعمت بزرگی است.  فردی كه به شما كمك كند مأیوس نشوید و به مسیرتان همچنان ادامه دهید.
برای ایجاد تغییرات مثبت حفظ انگیزه مهمترین كار است، پس شخصی را لازم دارید كه سرشار از انرژی مثبت باشد و با حرف های امیدواركننده و مثبت دلسردی را از زندگی تان بیرون كند.

بهترین راهکار رهایی از روزمرگی

شمایی که در حال مطالعه این مقاله هستید، قطعاً دوست دارید با روزمرگی ناشی از تنبلی و اهمال کاری برای همیشه خداحافظی کنید و خودتان را پرتلاش تر از همیشه ببینید. خب، من برای شما یک پیشنهاد فوق العاده دارم!

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد