چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 1 توسط 0 نفر)

8 راه برای درمان کارمند افسرده شما

مطالعه این مطلب به شما کمک می کند بهترین راهکارها را برای آرامش همکاران خود پیدا کرده و از آن مهم تر به افزایش بازدهی شرکت یا مجموعه کاری خود کمک کنید

8 راه برای درمان کارمند افسرده شما ...

قرص های نامرئی را به خورد کارمندان بدهید!

مجله خبری لحظه نما:مطالعه این مطلب به شما کمک می کند بهترین راهکارها را برای آرامش همکاران خود پیدا کرده و از آن مهم تر به افزایش بازدهی شرکت یا مجموعه کاری خود کمک کنید

دست ها میان موها، آرنج ها روی میز، گاهی کلافه و عصبی! این اتفاق ها هر روز برای افراد زیادی در محیط های کاری مختلف رخ می دهد. چه راهکارهایی وجود دارد برای غلبه بر مشکلات روانی در محیط کار و به ویژه افسردگی که بیماری رایج زندگی مدرن است؟ مطالعه این مطلب به شما کمک می کند بهترین راهکارها را برای آرامش همکاران خود پیدا کرده و از آن مهم تر به افزایش بازدهی شرکت یا مجموعه کاری خود کمک کنید دکتر پوریا پاکرو، روانشناس در اینجا به شما می گوید داروها را کنار بگذارید و با استفاده از چند روش موثر در محیطی آرام و دور از استرس به کار خود ادامه دهید.

امنیت و فرصت های لازم برای استفاده از مهارت کارکنان را فراهم آورید

حفظ شغل و بقای آن بستگی به میزان فعالیت خود فرد دارد اما ناآگاهی از این موضوع موجب ترس از کنار گذاشته شدن است چنین حالتی موجب می شود فرد پیش از موعد بازنشستگی، احساس فرسودگی و کسالت روحی کند. پیشنهادهای تشویقی تفریحات گروهی و سازمانی و سفر داشته باشید تا از محیط های تکراری بیرون بیاید. کارکنان را به برگزار کردن کلاس هایی که به آن ها انگیزه می دهد، تشویق کنید تا بتوانند با روحیه بهتری به کار خود ادامه دهند.

به کارکنان و احساسات آن ها احترام بگذارید

ممکن است در محیط کار، کارمند مشکلی برایش پیش آمده باشد که باعث شود روی کار تاثیر بگذارد و نتواند کار خود را به خوبی انجام دهد در این موقع مافوق باید کارمند را درک کرده تا احساس امنیت داشته باشد. او باید این موضوع را درک کند که همه افراد حاضر در محل کار جدا از سمتی که دارند، انسان هایی هستند یا احساساتی مشابه بنابراین احترام نباید یک طرفه باشد و کارمند باید این حس را از رئیس خود بگیرد.

خانم ها یا آقایان

مجله خبری لحظه نما:تحقیقات نشان می دهد خانم ها به دلیل لطافت و ظرافت زنانه بیشتر دچار افسردگی می شوند چون هم به کارهای منزل می پردازند هم محیط کار در نتیجه فشار بیشتری را تحمل می کنند اما آقایان چون بیشتر ساعت روز را در محیط کار هستند کمتر از خانم ها افسرده می شوند.

کار و مسئولیت های افراد با قابلیت آن ها هماهنگ کنید

مسئولیت افراد در مقابل دیگران به مراتب بیشتر از زمانی است که با هیچ کس در ارتباط نیستند و صرفا کاری را بدون تعامل با دیگران باید انجام دهند. همین موضوع استرس زیادی را به افراد وارد می کند و می تواند باعث افزایش مصرف سیگار و در نتیجه بالا رفتن فشار خون و کلسترول شود. پس حواس تان به کارکنانی باشد که با ارباب رجوع سروکار دارند، چون همین افراد بیشتر در معرض استرس و اختلالات روانی قرار می گیرند.

تقابل اجتماعی بین کارکنان و مدیران ایجاد کنید

نبود روابط مناسب بین همکارن عامل اساسی بی اعتمادی از بین رفتن صمیمیت و رقابت ناسالم و در نتیجه موجب بروز افسردگی است در حالی که روابط سالم حتی می تواند باعث تعادل میزان کورتیزول کاهش فشار خون و کاهش میزان مصرف دخانیات شود. پس سعی کنید محیط صمیمی و کاری را برای کارمندان ایجاد کنید که هم راندمان کاری آنان بالا رود و هم صمیمیت در محیط کار وجود داشته باشد.

محیط فیزیکی مناسب فراهم آورید

بعضی افراد زمانی که خیلی نزدیک با دیگران کار می کنند احساس ناراحتی می کنند در حالی که اگر عده ای در کنار بقیه کار نکنند احساس تنهایی می کنند. همین تراکم کاری می تواند باعث ایجاد استرس شود بنابراین سعی کنید محیط کار را طوری طراحی کنید که فاصله کارمندان از هم متناسب باشد نه از هم خیلی دور باشند که کسل شوند و نه خیلی نزدیک به هم نتوانند کارشان را به نحو احسن انجام دهند.

منابع مورد نیاز برای اجرای درست کارها را فراهم کنید

عواملی چون شرایط نامطلوب کاری تند کار کردن، تلاش طاقت فرسای فیزیکی، ساعت زیاد کاری و پرکاری مفرط موجب اختلال در سلامت روانی می شود. علاوه بر همه این ها سر و کار داشتن با افراد تندخو و همکاران پرخاشگر به جز سلامت روانی، سلامت جسمی را هم تهدید می کند این افراد زودتر و بیشتر از افراد دیگر به بیماری مبتلا می شوند و دیرتر بهبود می یابند. پس اگر در محیط کاری تمام شرایط مناسب باشد و نیازهای کارمندان برآورده شود و ساعت کاری هم مناسب باشد کارمند دچار افسردگی و خستگی نشده و یا اشتیاق سر کار خود حاضر می شود.

مسئولیت های افراد را مشخص و آن ها را تشویق به مشارکت کنید

اگر شخص اطلاع کافی از کاری که بر عهده گرفته نداشته باشد و نتواند با اهداف و انتظارات موجود با مسئولیت ها و البته همکاران ارتباط درستی برقرار کند این حالت می تواند موجب بروز افسردگی، کاهش اعتماد به نفس و نارضایتی شغلی و کاهش انگیزه شود. پس کارکنان خود را با مسئولیت های شان آشنا کنید و برای شان به طور کامل توضیح دهید که چه وظایفی بر عهده دارند تا دچار سردرگمی نشوند.

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد