پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

نکات حیاتی در طراحی لوگو – قسمت دوم

در قسمت قبلی این مطلب، سه نکته حیاتی را در طراحی لوگو سازمانی به همراه هم بررسی کردیم. در این قسمت به چهار نکته حیاتی دیگر در طراحی لوگو می پردازیم.
طراحی لوگو
۴- چه چیزی در نام کسب‌وکارتان وجود دارد؟

یک لوگو از دو بخش واژه و نشانه تشکیل شده است. قبل از اینکه یک شرکت بتواند خودش را صرفاً با یک سمبل نمایش دهد باید تبلیغات بسیار زیاد و طولانی مدتی را انجام دهد. ( مانند Mercedes یا StartBucks) به همین دلیل است که برخی شرکت‌ها ترجیح می دهند از لوگوتایپ استفاده کنند. یعنی لوگویی که بر اساس نام تجاری بوجود آمده است. مانند Ray-Ban، Coca-Cola و IBM.


اینکه کسب و کار شما می‌تواند از یک لوگوتایپ استفاده کند یا نه، بستگی به نام شرکت تان دارد. اگر نام یکتایی دارید، به راحتی می‌توانید از لوگوتایپ استفاده کنید ولی اگر نامتان کلی است، به سمبلی نیاز دارید که شرکت تان با آن شناخته شود.
زمانی که از یک فونت برای طراحی لوگو خود استفاده می‌کنید مطمئن شوید که خوانا باشد و یا اینکه فضای خالی بین حروف احساس منفی را منتقل نکند. برخی شرکت‌ها نیز فونت مخصوص به خود را طراحی می‌کنند. مانند شرکت کوکاکولا.

در صورتی که در طراحی فونت دچار مشکل شدید، به یاد داشته باشید که بسیاری از برندهای معروف جهان از همان فونت‌های معمولی مانند Helvetica استفاده کرده اند.


۵- ساده و منعطف باشید

شما می‌خواهید که لوگوی جذابی داشته باشید ولی مطمئناً جالب نیست که بقیه ساعت‌ها وقت بگذارند تا لوگوی پیچیده شما را آنالیز کنند. پس بهتر است تا جای ممکن اصل سادگی را رعایت کنید. یک مثال ایده‌ال برای این سبک از طراحی FEDEX است. کم شدن فاصله حروف شکلی مانند یک فلش در لوگو بوجود آورده است که بصورت ضمنی به سرعت، دقت و هدف اشاره می‌کند. همچنین شرکت رنگ EX را تغییر داده است تا به نحوه ارسال محصولات تاکید داشته باشد. همچنین شرکت آمازون که با لوگو آن فقط از حروف ساده تشکیل شده است و با کشیده شدن یک فلش از a تا z به گسترده‌گی محصولات موجود در آن اشاره دارد.

 

طراحی لوگو
در عصر دیجیتال و شرایطی که لوگو شما در بسترها و گجت‌های مختلف نمایش داده می شود باید چیزی طراحی کنید که فراتر از کاغذ باشد. باید لوگو شما در پس زمینه های مختلف ایده‌ال دیده شود و در حالت‌های آیکون، آواتار و چاپ شده نیز عالی باشد. بعنوان مثال Adidas را در نظر بگیرید. لوگو این شرکت حاوی سه خط موازی است که می‌تواند به شکل های گوناگونی دربیاید ولی همواره حاوی مفهوم یکسانی است.

طراحی لوگو

در نظر داشته باشید که مطمئناً طراحی لوگویی که بتواند با وجود تغییرات سریع موجود، سال‌ها دوام بیاورد کار پر چالشی است.


۶- انتظار موفقیت فوری را نداشته باشید

Nike، Pume و Audi همگی لوگو‌هایی هستند که از یک تصویر استفاده کرده اند ولی مانند هر پروژه موفقی مدت‌ها زمان لازم بوده تا به محبوبیت امروزه شان برسند. حتی اگر از جذاب ترین طرح‌ها هم استفاده کنید لوگو شما برای شهرت یافتن و آیکونیک شدن به زمان نیاز دارد. همچنین موفقیت لوگو به شدت وابسته به موفقیت محصول و بازاری است که در آن واقع شده است.


برای اینکه یک لوگو به یاد ماندنی داشته باشید بسیار مهم است که درک صحیحی از برندتان داشته باشید. از Carolyn Davidson زمان طراحی لوگو Nike درخواست شده بود طرحی بزند که نشان دهنده حرکت باشد و روی کفش زیبا دیده شود.

برای به یاد ماندنی شدن لوگوتان صبر کنید و صرفاً به این دلیل که از آن خسته شده اید یا رقبایتان لوگوشان را تغییر داده اند، آن را تغییر ندهید. اگر زمان تغییر لوگوتان فرا رسید، المان‌هایی را تغییر دهید که جای پیشرفت دارند.


۷- ابزارها و منابع آنلاین را از یاد نبرید

برای طراحی یک لوگو، اقیانوس عظیمی از اطلاعات روی وب وجود دارد که می توانید برای ایده گرفتن از آنها استفاده کنید. پس برای شروع کار عجله نکنید و سایت‌هایی مانند ۹۹design را به خوبی بگردید. همچنین می‌توانید از سایت‌هایی مانند Logomaker یا logoyes برای طراحی لوگو خود استفاده کنید.


در بخش‌های بعدی نگاهی عمیق‌تر به جنبه‌های مختلف بصری در تاثیر گذاری روی فروش و برندینگ میاندازیم. اگر تا بحال برای سازمان خود لوگویی طراحی کرده‌اید، تجربه‌های خود را از طراحی یک لوگو در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مترجم: علی برهانی

 

منبع: اینجا

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد