زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 3:21 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 141
نویسنده پیام
rozhann آفلاین


ارسال‌ها : 143
عضویت: 29 /11 /1397
تشکرها : 25
تشکر شده : 25
کراول باجت Crawl Budget چیست؟ (بخش دوم)

همانطور که گفتیم کنسول گوگل در هر ثانیه ممکن است چند درخواست به صفحه های سایت شما بدهد و در آنها بخزد؛ اما نمی توان این درخواست ها را افزایش داد فقط می توان آنها را محدود کرد و یا اینکه که گفت در یک صفحه، دوبار بخزد. این خزیدن ربات گوکل در صفحه های سایت به سئو سایت شما کمک بسیار زیادی می کند.

حال ممکن است بپرسید که چرا باید به گوگل بگویم که در یک صفحه دوباره بخزد؟ دلایلی برای این کار وجود دارد. این دلایل عبارتند از:

یک صفحه جدید می باشد و گوگل هنوز در آن خزیده نشده است.

محتوا و داده های موجود در صفحه ای از سایت به روز شده باشد.

صفحه در آخرین خزیدن به طور صحیح ایندکس نشده باشد.


چه روشی وجود دارد که متوجه شویم که صفحات سایت من خزیده شده است؟

برای اینکه متوجه شوید که ربات گوکل در سایت شما خزیده است یا خیر. باید URL سایت خود را در نوار جستجو گوگل وارد کنید. سپس گوگل به بازرسی یو آر ال سایت شما می پردازد. اگر URL سایت شما، در نتایج گوگل به نمایش گذاشته شود؛ به این معنا می باشد که ربات گوگل در سایت شما خزیده شده است. این موارد به بهبودی سئو سایت تضمینی شما نیز کمک بسزایی می کند.

اگر سایت شما ایندکس نشده باشد، ممکن است مشکلات متفاوتی وجود داشته باشد که بایستی آن را برسی کنید. ممکن است خیلی راحت صفحه ای باشد که همچنان خزیده یا ایندکس نشده باشد یا حتی می تواند به اندازه یک مشکل بزرگ در فایل Robots.txt با عملکرد دستی واقعا جدی باشد.

روش دیگری که وجود دارد و شما می توانید به وسیله ی آن برسی کنید که چگونه صفحه ی شما به وسیله ی ربات گوگل مشاهده می شود، “Test Live URL” می باشد.

یعنی شما می توانید بخشی از متن صفحه ی خود را در ” ” قرار دهید و اگر گوگل در نتایج خود سایت شما را نشان داد یعنی عملکر خزیدن در آنها انجام شده است. در سئو سایت این مورد باید به طور مداوم برسی شود.
کراول باجت

توجه داشته باشید که اگر از گوگل در خواست کنید که یک صفحه را مجدد بازبینی کند، به این معنا نیست که این کار موجب می شود سایت شما در الویت فهرست گوگل قرار گیرد. این کار در شرکت سئو طراحی سایت موثر می باشد و به بهینه سازی سایت شما کمک می کند.

یکی از موارد مهمی که در قسمت خزیدن بایستی به آن توجه کرد این است که آیا می توان یک صفحه را ایندکس و خزیده کرد؟ سیستم Moz مشخص کرده است که یکسری موارد وجود دارد که یک صفحه خزیده می شود، اما در فهرست قرار نمی گیرد. این به این معنا است که گوگل در آن صفحه خزیده ولی آن را واجد شرایط ندانسته، که در نتایج گوگل به نمایش بگذارد.

در این صورت بهتر است منبع خود را مجدد برسی کنید و یا با یک سئو کار مشورت کنید که این مشکل سایت شما زودتر برطرف شود. زیرا اگر می خواهید سئو سایت خود را بهتر کنید نیاز دارید که صفحات شما در نتایج گوگل ایندکس شود. حتما اطمنیان حاصل کنید که اگر صفحه ی شما یک خزنده را مسدود کرده، عمدی است یا تصادفی. ادمین اینستاگرام نیز می تواند به تبلیغات شما کمک کند.


نتیجه ایندکس شدن سایت شما توسط ربات خزنده گوگل

برخی از صفحات در سایت شما وجود دارند که نیازی به ایندکس کردن آنها در گوگل نیست. در این مواقع از برچسب noindex استفاده می شود. بعضی از دلایلی که نمی خواهید صفحات شما ایندکس شوند عبارتند از:

نتایج جستجوی داخلی

صفحات ارسال فرم

صفحات ورودی

صفحات متشکرم

هکر ها

رقبا

بهتر است مطلب کراول باجت Crawl Budget چیست؟ (بخش اول) را نیز بخوانید.

چند صفحه یا ناحیه در سایت شما وجود دارد که نیازی به ایندکس کردن گوگل نیست: برخی از دلایلی که ممکن است بخواهید گوگل صفحات شما را ایندکس نکند که به عنوان برچسب noindex نیز شناخته می شود عبارتند از:

صفحات ورود

نتایج جستجوی داخلی

صفحات متشکرم

صفحات ارسال فرم

هکرها

رقبا
محبوب کن - فیس نما
امضای کاربر : عشق زیباست
شنبه 19 شهریور 1401 - 14:18
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :