بازاریابی آنلاین به آفلاین چیست؟بازاریابی آنلاین به آفلاین، دقیقاً همانگونه که به نظر می رسد، است؛ یعنی به بکارگیری استراتژی بازاریابی آنلاین با هدفِ به دست آوردن مصرف کنندگان برای رفتن به مکان های آفلاین خاص.
بازاریابی آنلاین به آفلاین می تواند اشکال مختلفی را به خود بگیرد، اما یک مثال ساده آن، تبلیغات هدفمند جغرافیایی بر روی موبایل ها با یک کلیک بر روی نقشه است: هنگامی که یک مصرف کننده علاقه مند، تبلیغی را بر روی گوشی هوشمند خود می بیند، به راحتی می تواند بر روی آن کلیک کند تا نزدیکترین فروشگاه فیزیکی و مسیر رسیدن به آن را بیابد.
کمپین ها بر روی این واقعیت سرمایه گذاری می کنند که بیش از ۹۰ درصد از مردم با گوشی های هوشمند خود خرید می کنند، در حالی که هنوز به این ایده که مصرف کنندگان اینترنتی در انزوا زندگی نمیکنند، احترام می گذارند. آنها، محصولات را بر روی دسکتاپ و یا موبایل پیدا می کنند، و سپس بسته به اینکه در آن زمان معین، چه چیزی برایشان راحت تر است، یا محصولات را بر روی دستگاه های دیجیتالی خریداری می کنند و یا در فروشگاه ها به دنبال آن ها می گردند.
اساساً، از آنجا که اهمیت تفکر “omni channel” رشد کرده است، برندها، استراتژی های بازاریابی آنلاین به آفلاین را در الویت قرار داده اند. از آنجا که خریداران بیش از پیش به طبقه بندی متنوعی از دستگاه های دیجیتالی متکی هستند و از انواع مکان های فروشگاهی بازدید می کنند، مدیریت حضور دیجیتالی برندها، منطقی به نظر می رسد تا بتوانند در تمام نقاط تماس، سازگار باقی بمانند. این مساله، به انواع طرح های برند هایی منجر شده است که تلاش می کنند تا جهان های آنلاین و آفلاین را به صورت یکپارچه با هم ترکیب نمایند.
منبع : گروه کلید (www.ksykg.com)
آموزش بازاریابی
مشاوره بازاریابی