زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 2:16 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 537
نویسنده پیام
mahsabk آفلاین


ارسال‌ها : 4
عضویت: 14 /6 /1396


درمان زگیل تناسلی
زگیل تناسلی (HPV) زائده گوشتی نرمی است که بر روی آلت تناسلی پدیدار می شود. گونه های مشخصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) باعث پیدایش و شکل گیری زگیل تناسلی می شوند، در واقع زگیل تناسلی یک بیماری عفونی و مسری آمیزشی (جنسی) است. زگیل تناسلی دردناک، آزار دهنده و همراه با خارش است. ابتلا به این علرضه برای خانم ها خطرناک است چرا که گونه مشخصی از این ویروس باعث بروز سرطان در واژن یا دهانه رحم می شود. مردان و زنانی که رابطه جنسی دارند، در معرض آلوده شدن به ویروس HPV و ابتلا به زگیل تناسلی قرار دارند. برای مدیریت این عفونت باید نسبت به درمان آن اقدام کرد.زگیل تناسلی (HPV) زائده گوشتی نرمی است که بر روی آلت تناسلی پدیدار می شود. گونه های مشخصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) باعث پیدایش و شکل گیری زگیل تناسلی می شوند، در واقع زگیل تناسلی یک بیماری عفونی و مسری آمیزشی (جنسی) است. زگیل تناسلی دردناک، آزار دهنده و همراه با خارش است. ابتلا به این علرضه برای خانم ها خطرناک است چرا که گونه مشخصی از این ویروس باعث بروز سرطان در واژن یا دهانه رحم می شود. مردان و زنانی که رابطه جنسی دارند، در معرض آلوده شدن به ویروس HPV و ابتلا به زگیل تناسلی قرار دارند. برای مدیریت این عفونت باید نسبت به درمان آن اقدام کرد. تصویر: http://www.drghanei.ir/wp-content/uploads/2018/11/1-300x180.jpgویروس زگیل تناسلی نکات مهم زگیل تناسلی۱. عامل بروز زگیل تناسلی نوعی ویروس موسوم به پاپیلومای انسانی است که به اختصار HPV نامیده می شود.
۲. احتمال پیدایش زگیل تناسلی هم در زنان، هم در مردان وجود دارد اما زنان در برابر این ویروس آسیب پذیر تر بوده و در نتیجه این عارضه در میان زنان شایع تر است.
۳. زگیل تناسلی قابل درمان است اما احتمال بازگشت آن وجود دارد، مگر آن که این عفونت به شکلی اصولی و ریشه ای درمان شود. تصویر: http://www.drghanei.ir/wp-content/uploads/2018/11/زگیل-تناسلی-300x180.jpgنمونه زیگیل تناسلی علائم ابتلا به زگیل تناسلی چیست؟زگیل تناسلی (HPV) در حین رابطه جنسی از طریق واژن، مقعد یا دهان از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد. ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها از سرایت ویروس به بدن بگذرد اما هیچ اثری از زگیل تناسلی دیده نشود. در واقع زگیل تناسلی با چشم غیر مسلح قابل رؤیت نیست، چرا که بسیار کوچک بوده و هم رنگ یا کمی تیره تر از پوست می باشد. بخش فوقانی این زائده های گوشتی به مانند گل کلم است و به هنگام لمس ممکن است صاف یا ناهموار به نظر آیند. هم به صورت دسته ای و هم به صورت تکی بر روی پوست ظاهر می شوند.تصویر: http://www.drghanei.ir/wp-content/uploads/2018/11/3-300x180.jpgزگیل تناسلی HPV زگیل تناسلی (HPV) در مردان• آلت تناسلی
• بیضه
• کشاله ران
• ران
• داخل یا اطراف سوراخ مقعدزگیل تناسلی (HPV) زنان• داخل واژن یا مقعد
• بیرون واژن یا مقعد
• دهانه رحماین احتمال وجود دارد که در اثر رابطه جنسی از طریق دهان ویروس به دهان یا زبان فرد منتقل شده و در این قسمت ها شاهد پیدایش زگیل تناسلی (HPV) باشیم.
زگیل تناسلی را نمی توان با چشم دید اما علائم ابتلا به این عارضه عبارتند از؛
• ترشحات واژن
• خارش
• سوزش
• خونریزی
چنانچه زگیل تناسلی پخش شده یا بزرگ تر شود، شرایط برای فرد وخیم تر، دردناک تر و آزاردهنده تر می شود. عامل اصلی پیدایش زگیل تناسلی چیست؟
در اغلب موارد عامل اصلی پیدایش زگیل تناسلی ویروسی موسوم به پاپیلومای انسانی یا HPV است. ۳۰ تا ۴۰ گونه از این ویروس شناخته شده که باعث شکل گیری زگیل در قسمت های مختلف بدن می شوند اما تنها تعداد محدودی از گونه های این ویروس عامل پیدایش زگیل تناسلی هستند. ویروس HPV خیلی سریع و در اثر تماس پوست با پوست آلوده به این ویروس منتقل می شود، به همین علت آن را یک بیماری عفونی شایع و مسری می دانند.
در حقیقت HPV چنان شایع است که طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، تمامی افرادی که رابطه جنسی برقرار می کنند، در یک برهه از زمان به این عارضه مبتلا می شوند. البته این ویروس همیشه باعث پیدایش زگیل تناسلی نشده و اغلب بی آن که مشکلی برای فرد ایجاد کرده و سلامت او را به خطر بیندازد، به خودی خود از میان می رود.
عامل پیدایش زگیل تناسلی گونه ای از ویروس HPV است که با گونه های دیگر این ویروس که باعث پیدایش زگیل بر روی دست یا سایر قسمت های بدن می شوند، تفاوت دارد. بنابراین امکان پخش شدن یا سرایت زگیل دست به آلت تناسلی و برعکس آن وجود ندارد.
محبوب کن - فیس نما
امضای کاربر : بازرسی فنی جرثقیل بازرسی آسانسور بازرسی ایمنی لیفتراک
دوشنبه 14 آبان 1397 - 14:59
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :