چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 1 توسط 0 نفر)

نقش وسواس عملی در زندگی

  عوض زاده روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: وسواس یکی از شایع ترین اختلالات در  طبقه بندی‌های روانی است که به دو صورت عملی و فکری تقسیم می‌شود وسواس عملی می‌تواند تمام زندگی فرد را تحت الشعاع قرار دهد و به صورتی که در آخر موجب مختل شدن رابطه وی با دیگران شود.
 
 این روانشناس گفت: وسواس‌های عملی می‌توانند به صورت حرکات مختلفی بروز کند ه شایع‌ترین آن‌ها وسواس شست و شو است که می‌تواند زیر بنای این وسواس‌های عملی و سواس فکری باشد.
 
 وی اظهار داشت: ممکن است رفتار وسواس گونه مادر به دختر سرایت کند به طوری که با بروز مشکلات مادر به شست و شو پناه می‌برد دختر نیز با الگویی با دیگری در شرایط مشابه رفتار مادر را انجام می‌دهد.
 
عوض زاده تصریح کرد: البته با مدل نظریه انتخاب وسواس بیماری شناخته نمی‌شود و هر اختلال،‌انتخابی می‌باشد که برای کنترل شرایط ناموثر است.
 
 این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: وسواس عملی می‌تواند از طریق آموزش حل شود که به تبع آن نیز بنای این بیماری که وسواس فکری می‌باشد و فرد را مجبور به انجام حرکت‌های وسواس گونه برای رهایی از آن افکار ناکار آمد می‌کند از بین می‌برد.
منبع:http://dornews.com/newsdetails.aspx?news=3474573
بازنشر :http://jadoykalamat.ir

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد