پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

آیا چربی ها به عضله تبدیل می شوند ؟

وزن من 67 کیلوگرم و قدم 162 سانتی متر است . با کمک رژیم به وزن 59 کیلوگرم هم می رسم اما رژیم و ورزش را که رها می کنم باز به حالت عادی باز می گردم

چگونه مشکل بی اشتهایی خود را برطرف کنید

آیا چربی ها به عضله تبدیل می شوند ؟

لحظه نما:وزن من 67 کیلوگرم و قدم 162 سانتی متر است . با کمک رژیم به وزن 59 کیلوگرم هم می رسم اما رژیم و ورزش را که رها می کنم باز به حالت عادی باز می گردم . به دلیل اینکه ورزش سنگین انجام می دهم بدنم بسیار عضلانی شده است و سخت لاغر می شوم . لطفا مرا راهنمایی کنید ؟

1. معمولا افرادی که ورزشکار هستند به علت عضلانی بودن بدنشان با وجود وزن بیشتر اندام متعادل و متناسب و شاخص توده بدنی با BMI بیشتری با مقایسه با هم وزن و هم سن های خود دارد . پس در مورد ورزشکاران وزن زیاد ملاک عمل قرار داده نمی شود .

2. این یک امر طبیعی است وقتی سر کار ورزش سنگین و مداوم خود را به طور ناگهانی کاهش می دهید یا به طور کلی حذف می کنید و میزان دریافت انرژی خود را محدود تر نمی کنید ، افزایش وزن و برگشت کیلوهای کاسته شده حتی بیشتر از قبل می شود .

3. توصیه می شود همواره ورزش با حرکتی را برای خود برگزیده که در همه فصول و همه جا ودر سفر بتوانید به انجام برسانید . لازم به یادآوری است هنر فرد رژیم گیرنده حفظ وزن کاهش یافته خود به مدت طولانی است نه کاهش سریع آن .

به بادمجان وحبوبات حساسیت دارم

خانمی 21 ساله هستم با وزن 64 کیلوگرم و قد 161 سانتی متر . چند وقت می شود که اشتهایم را از دست داده ام و اگر هم اشتها داشته باشم میل به خوردن چیزی ندارم . همچنین معده من به بادمجان و جبوبات حساسیت دارد می شود مرا در گرفتن رژیم راهنمایی کنید ؟

اغلب علت کم اشتهایی ایجاد شده تحت تاثیر عوامل روحی و جسمی با بیماری های خاص و مصرف بعضی از داروها یا استفاده از رژیم غذایی نا متعادل و غیر متنوع ، آغاز یا ادامه پیدا می کند . در درجه اول به تغییرات ناگهانی که در زندگی تان رخ داده است رجوع کنید و مطمئن باشید با شناخت و رفع آنها اشتهای کاذب شما به تدریج بر طرف خواهد شد . فعلا با کاهش از استرس احتمالی خودتان از غذاهایی که هنوز رغبت خوردن آنها را دارید ، آغاز کنید و در هر وعده به همان میزانی که میل تان می کشد و با لذت نوش جان می کنید ، بسنده کنید ولی دفعات و تعداد وعده های غذا خوردن تان را افزایش دهید اما باز هم تاکید می شود علل تاثیر گذار را شناسایی و بر طرف کنید با سن و سالی که دارید ضمنا با حذف مواد غذایی که به آنها حساسیت دارید و بهره گیری از مکمل های حاوی مواد معدنی و ویتامین ها و ایجاد تعادل بین فعالیت روزمره و استراحت کافی به خصوص در شب ها و تنوع بخشیدن به غذاهای روزمره تان به تدریج نتیجه مورد انتظارتان برآورده خواهد شد .

آیا گرسنگی تاثیر منفی دارد ؟

من در مورد « تاثیر منفی گرسنگی » شنیده ام و تصور میکنم هنگامی که کالری دریافتی خیلی پایین باشد فرد قادر به کاهش وزن نیست . کالری پایه بدن من روزانه حدود 2 هزار کالری است ولی روزانه هزار و 100 تا هزار و 3000 کالری دریافت می کنم . با وجود اینکه شاغل هستم و فعالیت مناسبی دارم . قادر به کاهش وزن خود نیستم . آیا « تاثیر گرسنگی » در مورد من صدق می کند ؟

لحظه نما:شما با وجود آگاهی کامل از تاثیر کاهش میزان شدید انرژی دریافتی و هشدار دادن به سیستم های حفاظتی برای ادامه حیات باز هم به تداوم گرسنگی دادن خود پرداخته اید و همزمان با کاهش شدید از میزان غذای دریافتی روزانه با ورزش های سنگین 2 اقدام اساسی را یکی پس از دیگری فراخوانده اید که اولی لجبازی و مقاومت بدن در قبال عدم کاهش چربی ها و وزن بدن و تحلیل عضلات و خروج مواد معدنی از اسکلت تان توام با کاهش میزان انرژی پایه یا بازال به میزان 30 تا 35 درصد که معادل یا حتی بیشتر از مقادیر کسر کالری صوری شماست ، دومی مکانیسم حیرت آور سیستم بسیار پیچیده بدن تان آن خواهد بود که در آبنده نزدیکی شما به ولع خوردن دچار خواهید شد که با هیچ ترفندی قادر نخواهید شد جلوی خودتان را بگیرید و در نتیجه این رخداد های پیچیده صرفه جویی انرژی و انباشت آن امکان فعالیت های غیر ارادی ارگان های حیاتی تان به طور غریزی و خارج از اراده شما تامین خواهد شدو حتی علاوه بر وزن کاهش یافته چند کیلو اضافه تر از قبل بر حجم چربی ها جهت افزایش حاشیه اطمینان از تجدید کاهش ذخایر انرژی بدن صورت خواهد گرفت .

هر چیزی زیادی آن زیانبار است

آیا خوردن آب زیاد برای بدن مفید است؟

چه فوایدی دارد و بیشتر برای چه ناحیه از بدن دارای اهمیت بسزایی است؟

A- اهمیت آب را اگر بخواهید بدانید، می توانید مجسم کنید که:

1- هر انسانی که دوران رشد خود را به پایان رسانیده است 60 درصد ترکیبات بدنش را آب تشکیل می دهد یعنی کاربرد ساختاری دارد.

2- اکثریت قریب به اتفاق مواد مغذی مورد احتیاج هر فردی با هر سن و جنسی به صورت محلول در آب، قابلیت جذب دارد.

3- سموم ایجاد شده با دریافت شده از طریق آلودگی های محیطی و همین طور حاصل عملکردهای شکستن و پیوستن ملکول های مختلف مواد غذایی که اگر مواد بیشتر از نیاز باشد زیان آور است که قسمت اعظم شان با خاصیت محلولیت در آب از طریق ادرار و مدفوع و تعرق و بخار تنفسی دفع می شود.

4- از طریق عملکرد آب ضمن حفظ و تنظیم دمای بدن، شادابی و لطافت و کارایی بافت های مختلف از جمله پوست بدن در تمام فصول سال حفظ می شود.

5- در صورت عدم دسترسی به آب کافی و لازم، ادامه حیات غیر ممکن خواهد بود ولی با وجود تمام این خواص، زیاده روی بدون دلیل در نوشیدن آب نه تنها مفید نیست بلکه مضر هم هست حتی احتمال مسمومیت در آب نیز وجود دارد منتهی بدن ما خیلی بیشتر از آنچه طی تشنگی های مان، آب می نوشیم، نیاز به آب خالص و گوارا دارد و باید معادل آنچه آب از دست می دهیم (از طریق تعرق، ادرار،مدفوع، بخار تنفسی) از طریق خورد و خوراک و نوشیدنی های مفید مثل آب خالص تامین شود. البته قسمتی از آب مورد نیاز بدن علاوه بر مایعات نوشیده شده می تواند از طریق ترکیبات مواد غذایی از جمله سبزیجات، میوه جات همچنین مواد مغذی تامین شده و به تمام ارگان ها و بافت های سلولی بدن انتقال داده شود. در نظر داشته باشید زندگی هر موجود زنده ای اعم از گیاه، حیوان، انسان و میکروارگانیسم ها بستگی کامل به میزان دریافت آب شان دارد.

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد