پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 1 توسط 0 نفر)

در طول هفته حداکثر چقدر می توانیم کار کنیم؟ 

 کار کردن بیش از حد در طول هفته می‌تواند بازدهی کل را کاهش دهد و سلامتی افراد را نیز به خطر اندازد،کار چندان همه ي وقت تاثیر منفی در حالت کلی خواهد داشت. کار کردن به شرطی مفید هست که شما به سلامتی تان صدمه اي وارد نکنید. سوالی که مطرح می‌شود این هست که چند ساعت در هفته میتوانیم کار کنیم که صدمه اي به سلامتی مان وارد نشود؟

 

چند ساعت در هفته می‌توانم کار کنم؟
نیروی انسانی دارایی‌هاي هوشمند یک جامعه میباشند، اما از این سرمایه و دارایی تا چه حد میتوان بهره برد؟ برترین و مفیدترین قسمت عمر انسان‌ها در محیط کار آن‌ها می‌گذرد و آسایش و روحیه افراد نیز در ساعات کاری و غیرکاری در گرو زمان‌هایي هست که در محیط کار سپری کرده اند، اما سوال مهم این هست که بهتر هست تا چه حد کار کنیم؟

 

با کار چندان، کارآمد و پولدار میشوم؟!
جمله معروفی وجود دارد که «هیچکس با کارِ کم، کارآفرین و ثروتمند نمی‌شود»؛ در واقع تعداد زیادی از افراد پیروز شبانه روز کار کرده‌اند، از سوی دیگر اکثر مدیران واقعا وسوسه میشوند که از نیروی انسانی خود اکثر و اکثر کار بکشند؛ اما یک موضوع اصلی را نباید فراموش کرد که کار چندان نتیجه معکوس میدهد و در نهایت بازده کاری به جای آنکه بالاتر برود، پایین‌تر می آید و کم کم زمان آن‌قدر خسته میشوید که کارایی طبیعی خود را هم از دست می دهید.

 

عواقب کار بیش از حد
دو عامل اساسی مدت‌ زمان بسیار طولانی کار در روز و استرس ناشی از کار، ممکن هست حتی سبب مرگ افراد شاغل شود. فرسودگی شغلی از دیگر مواردی هست که ماحصل ساعت کاری طولانی خواهد بود. ساعات کار طولانی بر سلامتی، آسایش و روحیه‌ افراد اثرات منفی دارد. آسیب دیدگی و تصادفات، خستگی و مشکلات در خواب،

ایجاد مشکلات عضلانی و استخوانی و مریضی‌هاي قلبی و عروقی از عوارض این نوع کار کردن هست. تحقیقات اخیر در دانشگاه استنفورد نشان داده هست که اگر ساعات کاری در طول هفته اکثر از 55-50 ساعت باشد، بهره وری به شدت کاهش می یابد.

 

برای مدیران
به‌ عنوان یک مدیر به تنظیم ساعت کاری کارکنان، در نظر گرفتن شخصیت و توانمندی نیروی انسانی و رفع مشکلات آن‌ها اهمیت زیادی بدهید. همفکری، دادن پاداش، ترفیع و مساعده از جمله راهکارهای قابل قبول برای افزایش دادن حجم کاری کارمندان هست. اگر بخواهید تنها به علت هوشمندی و پشتکار فشار کاری ایجاد کنید، شکست خواهید خورد.

 

برای کارکنان

اگر برنامه کاری تان دست خودتان هست در کنار مدنظر قرار دادن شرایط اختصاصی حرفه‌اي خود، به ساعت بیولوژیکی و ریتم شبانه‌روزی بدنتان نیز احترام بگذارید و به یاد داشته باشید رهرو آن هست که آهسته و پیوسته رود. چراکه یک ساعت کاری نامنظم، عامل پریشانی شما خواهد شد و نمی توانید بیشترین حد بازدهی را در طولانی مدت کسب کنید.

 

گاهی باید فرصتی برای بازیابی انرژی فراهم شود. ضمن استراحتی که در حین کارهای طولانی به خود می دهید، ورزش و سفر را فراموش نکنید.

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد