چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)
بسیاری از مطالبی که در مورد ویندوز 10 نوشته شده اند حول محور وجود منو استارت، دسکتاپ های مجازی و دیگر بخش های قابل رویت این سیستم عامل صحبت کرده اند.
مجله خبری لحظه نما:بسیاری از مطالبی که در مورد ویندوز 10 نوشته شده اند حول محور وجود منو استارت، دسکتاپ های مجازی و دیگر بخش های قابل رویت این سیستم عامل صحبت کرده اند. اما حتی در این نسخه های اولیه ویندوز 10 می توان تغییرات مهمتری را که در آینده شاهد آن خواهیم بود درک کرد به خصوص در بخش امنیت.

مهمترین نکته تاکنون سرویس جدیدی است با نام Next Generation Credentials که اخیرا به این سیستم عامل اضافه و نصب شده است.

مایکروسافت جزییات بیشتری در مورد برنامه هایش برای "حرکت دنیا از احراز هویت تک مرحله ای مانند رمزهای عبور به احراز هویت دو مرحله ای"  اعلام کرده است. این ویژگی که درحال حاضر در نسخه ی آزمایشی ویندوز 10 موجود نیست، به صاحب دستگاهی که ویندوز 10 روی آن نصب شده است این امکان را می دهد تا این دستگاه را به عنوان یک وسیله ی قابل اعتماد احراز هویت مورد استفاده قرار دهد. به همراه یک پین یا احراز هویت بیومتریک مانند اثرانگشت، کاربر قادر خواهد بود تا به هر وسیله قابل حملی که این سیستم را پیشتیبانی می کند دسترسی داشته باشد.

به گزارش مجله خبری لحظه نما و به گفته مایکروسافت، این پین می تواند ترکیبی از حروف الفبا یا اعداد باشد. اگر این پین دزدیده شود ، دزد نمی تواند به هیچ یک از سرویس ها دسترسی داشته باشد زیرا بخش سخت افزاری احراز هویت دو مرحله ای حضور ندارد. دقیقا مانند حالتی که یک دستگاه دزدی بدون داشتن پین بی فایده است.

این شیوه احراز هویت اختصاصی نیست و براساس استانداردهای FIDO است که به شرکت های بزرگی مانند گوگل، مایکروسافت و شرکت های بانکی و پرداختی مانند پی پال و ویزاکارت امکان احراز هویت می دهد.

در خود دستگاه، رمزهای عمومی و خصوصی می تواند توسط شرکت با استفاده از زیرساخت PKI موجود صادر شود و یا برای دستگاه های شخصی خود ویندوز 10 این کار را انجام می دهد.

به گفته مایکروسافت، کاربران ویندوز 10 قادر خواهند بود هر دستگاهی را با این روش احراز هویت را ثبت کنند. آنها می توانند تنها یک وسیله را ثبت کنند که بعدا شبیه یک کارت هوشمند مجازی کار خواهد کرد. به عنوان مثال یک دستگاه موبایل می تواند با استفاده از بلوتوث یا وای فای احراز هویت دو مرحله ای را انجام داده و به منابع مختلف دسترسی یابد.

رمز دسترسی کاربران در یک جایگاه امن مجازی ذخیره خواهد شد که باعث می شود اثر حمله های معمول به ویندوز خنثی شود.

به گزارش مجله خبری لحظه نما مایکروسافت همچنین دو ویژگی جدید دیگر ویندوز 10 را که امنیت را برای کاربران شرکتی اش افزایش می دهد اعلام کرده است.

اولین مورد یک سری امکانات حفاظت از اطلاعات است که امکان حفاظت از اطلاعات شرکت را حتی بر روی دستگاه های کارمندان ممکن می سازد. ویندوز 10، به مسئولان شبکه این امکان را می دهد تا سیاست هایی را که به طور اتوماتیک داده های حساس مانند برنامه های سازمان، داده ها و ایمیل ها را کدگذاری می کنند تعریف کنند.

به دلیل وجود پشتیبانی از چنین کدگذاری در کنترل های ساده ویندوز مانند صفحه های بستن و ذخیره کردن باعث می شود تا این امکان برای تمام برنامه های ویندوز فراهم باشد. برای امنیت بیشتر مسئولان شبکه می توانند لیستی از برنامه ها را که اجازه دسترسی به داده های کدگذاری شده را دارند و آنهایی که ندارند مانند برنامه های رایانش ابری مثل dropbox تهیه کنند.

آخرین ویژگی امنیتی برای سازمان هایی که به امنیت بالایی نیازمند هستند مانند بانکها و سازمان های قانون گذار و سازمان های دولتی که نگران لو رفتن اطلاعاتشان هستند می تواند بسیار مفید باشد. با ویندوز 10 مخصوص شرکت ها و سخت افزاری با تنظیمات خاص OEM مسئولان شبکه قادر خواهند بود تا دستگاه های خاصی را حذف کنند که نتوانند کدهای غیر قابل اطمینان را اجرا کنند.

در این حالت، تنها برنامه هایی قابل اجرا هستند که توسط گواهی ورود ارائه شده توسط مایکروسافت تایید شده باشند. که این شامل تمام نرم افزارهای دریافتی از Windows Store و برنامه های دسکتاپ که توسط مایکروسافت ارائه شده اند می شود. شرکت هایی که برنامه های خاص داخلی خود را دارند باید key generator مخصوص خودشان را بگیرند که به آنها این امکان را می دهد تا برنامه ها فقط داخل شبکه خودشان اجرا شوند و در خارج آن کار نکنند.


منبع: مجله خبری لحظه نما

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد