چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 5 توسط 5 نفر)
در بخش اول این مطلب به قسمت هوش رقابتی می پردازیم که در هر دوسایت وجود دارد و اعث می شود تا آنالیز دقیق تر باشد اما کدام یک از این دو بهتر خواهد بود؟
به گزارش گروه فناوری صبحانه و جادوی کلمات، یکی از مهمترین سوال هایی که همیشه مدیران وب سایت ها با آن روبرو هستند تفاوت میان آنالیز الکسا و گوگل آنالیز است که هر دو از جمله بهترین آنالیزورهای وب سایت در دنیا هستند. استفاده از هرکدام از این وب سایت ها می تواند در انجام کارها به شما کمک کند اما امکانات کدام یک بهتر و دقیقتر است؟ این سوالی است که در ادامه این مطلب و در بخش دوم آنکه در اینده منتشر خواهد شد بررسی خواهیم کرد.


در بخش اول این مطلب به قسمت هوش رقابتی می پردازیم که در هر دوسایت وجود دارد و اعث می شود تا آنالیز دقیق تر باشد اما کدام یک از این دو بهتر خواهد بود. در گام اول به سراغ الکسا می رویم که در جدیدترین مطلب خود اشاره به 15 سال جمع آوری اطلاعات کرده است.

الکسا 15 سال اطلاعات اکثریت وبسایت های دنیا را استخراج کرده است و قدرت آن ها را سنجیده است. این آنالیز روی ترافیک و داده های یک سایت به عنوان نقطه قدرت الکسا شناخته می شود و به آن اجازه می دهد تا در بررسی های خود را وارد جزئیات خاصی کند. این جزئیات کمک می کنند تا آنالیز ها دقیق تر باشند و قدرت تصمیم گیری مدیران وبسایت را بیشتر کنند. با کمک الکسا شما می توانید سایت هایی که با آن ها در رقابت هستید را انتخاب کرده خودتان را با آن ها مقایسه کنید و با بررسی نتایج پیشرفت های حاصل را اندازه گیری نمایید.

گوگل آنالیز در این بخش متفاوت است و به صورت کاملا جزئی وارد آنالیز سایت ها نمی شود. گوگل به تازگی بنچمارک های جدیدی را رونمایی کرده است که قدرت بیشتری را در اختیار مدیران می گذارد اما بازهم این بنچمارک ها اطلاعات سایت شما را زیر نظر می گیرند و آن ها را با سایت های نا آشنا مقایسه می نمایند.



در گوگل آنالیز سایت شما (برای مثال:صبحانه آنلاین) با 400 سایت نا آشنا که تنها در حوزه خبری فعالیت دارند مقایسه می شود و اطلاعات این آنالیز در اختیار شما قرار می گیرد. این اطلاعات در مواقعی بسیار مفید هستند و می توانند باعث بهبود عملکرد سایت شوند اما همیشه در اختیار داشتن اطلاعات دقیق تر می تواند کمک بیشتری به مدیران وب سایت ها بکند.

اگر قرار به توضیح این موضوع در یک کلام باشد باید اینگونه بگوییم: «گوگل آنالیز قدرت دسترسی رایگان ولی محدودی را در اختیار شما قرار می دهد که در مواقعی مفید و گاهی بی فایده است اما الکسا هوش رقابتی را بهبود داده است و شما می توانید بیشتر در جزئیات آنالیز شرکت داشته باشید. »

نویسنده : محمد امین زمانی

منبع:http://sobhanehonline.com/fa/news/40104

بازنشر : سایت جادوی کلمات

http://jadoykalamat.ir

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد