یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)
تکنولوژی باتری یک عامل محدود کننده در طراحی بسیاری از تکنولوژی های امروزی است. محققان در دانشگاه صنعتی نانیانگ عنوان می نمایند که راهی کشف کرده اند تا باتری های بهتری بسازند. باتری که در مدت بسیار کوتاهی شارژ می شود و به مدت 20 سال عمر می کند.
 
مجله خبری لحظه نما و جادوی کلمات:در طول سالها، وسایل الکترونیکی مصرفی از هر جهت بهبود یافته اند؛ نازک تر و سبک تر شده اند، به صفحه نمایش های با کیفیت بهتری دست یافته اند و همگی اینها با افزایش فوق العاده عملکردشان همراه بوده است. اما در قلب بسیاری از دستگاه های قابل حمل و حتی ماشین های الکترونیکی تکنولوژی قرار دارد که با سرعت بالای خلاقیت در بخش های دیگر همراه نبوده است؛ منظور باتری است به خصوص باتری های لیتیوم یون.
تکنولوژی باتری یک عامل محدود کننده در طراحی بسیاری از تکنولوژی های امروزی است. محققان در دانشگاه صنعتی نانیانگ عنوان می نمایند که راهی کشف کرده اند تا باتری های بهتری بسازند. باتری که در مدت بسیار کوتاهی شارژ می شود و به مدت 20 سال عمر می کند.
چرا این موضوع اهمیت دارد؟ در صورتی که این باتری ها وارد تولید انبوه شوند می توانند دو مورد از آزاردهنده ترین معضلات وسایل الکترونیک قابل حمل امروز را حل کنند: مدت زمان شارژ طولانی و عمر کوتاه.
به گزارش مجله خبری لحظه نما مزایای شارژ سریع نیاز به توضیح ندارد اما بسیاری از گوشی های هوشمند امروزی و تبلت ها امکان تعویض باتری ندارند و در نتیجه شما را مجبور می کنند هنگامی که باتری داخل آن بعد از حدود 500 ساعت شارژ شروع به نابودی کرد یک دستگاه جدید بخرید. باتری که 20 سال عمر کند می تواند به شدت بر مدت زمانی که مردم از یک  گوشی هوشمند استفاده می کنند اثر بگذارد. به خصوص با روندی که در صنعت دستگاه های قابل حمل ایجاد شده که قیمت سخت افزار را از قراردادهای پرداخت جدا می کنند.

نانو تیوب های تیتانیوم دی اکسید
محققان دانشگاه NTU ادعا می کنند که این تکنولوژی جدید باتری دوره عمر 10000 بارشارژ (در مقال 500 بار شارژ باتری های فعلی) دارد، به این معنی که یک باتری را می توانید 10000 بار قبل از اینکه ماکزیمم شارژ آن شروع به کاهش کند شارژ کنید.
محققان گرافیت موجود در آنود باتری های lithium-ion را با ژلی که از نانوتیوب های تیتانیوم دی اکسید به دست آمده بود و 1000 بار از قطر یک موی انسان نازک تر است جایگزین کردند.
استفاده از نانوتیوب های تیتانیوم دی اکسید بسیار ریز به جای گرافیت سرعت ورود و خروج الکترون ها و یون ها در باطری بالا می رود. محققان دانشگاه NTU می گویند باتری های آنها بسیار سریع تر از باتری های معمول lithium-ion شارژ می شود و در عرض 2 دقیقه  از شارژ صفر به 70 درصد می رسند.
استادیار دانشگاه NTU چن ژیادونگ، مخترع ژل تیتانیوم دی اکسید می گوید باتری های که با استفاده از آن ساخته شده اند در 2 سال آینده وارد بازار خواهند شد و یک شرکت که نام آن برده نشده است از این تکنولوژی حمایت مالی کرده است.

منبع: سایت لحظه نما

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد