چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

فلسفه ازدواج رسیدن به کمال است

ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام موسوی نسب، عضو هیت علمی موسسه امام خمینی(ره) در سلسله نشست های دین، نشاط زندگی، که در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار می شود، به تبیین فلسفه ازدواج پرداخت و اظهار داشت: خداوند همه موجودات عالم به ویژه انسان ها را زوج آفریده است و همه آن ها نیز دارای سه بعد جسمانی، روانی و روحانی(روحی) هستند.

 

ارتباط ازدواج با ابعاد وجودی انسان

 

وی تصریح کرد: فلسفه ازدواج ناظر بر تفاوت های جسمانی زن و مرد است که از بارزترین خصوصیات زن وضع حمل و حامل فرزند در خود و از ویژگی های مرد بقاء نسل است.

 

این کارشناس علوم تربیتی گفت: کشش های جسمانی در سنی خاص سبب می شود که افراد احساس نیاز به ازدواج کنند و به خاطر اینکه دچار انحراف و معضل نشوند باید با توحید نفس بر خود غلبه کرده و بنا به تاکید قرآن همسری مناسب برای خود برگزینند.

 

وی با اشاره به رابطه بعد روانی انسان با ازدواج افزود: انسان چه زن چه مرد در آستانه ازدواج در خود اضطراب هایی دارند، سوالاتی امثال ویژگی های همسر آینده، زندگی پس از ازدواج و... برایشان پیش می آید که سبب به وجود آمدن احساس استرس و اضطراب می شود از این جهت هم مرد هم زن نیاز به فردی دارند که در کنارش باشد، باهم گفت‌وگو کنند و از نظر روانی تخلیه شوند.

 

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) عنوان کرد: در بعد روحانی انسان می تواند به رشد معنوی و روحی برسد و عالی ترین هدف ازدواج در بعد روحانی انسان  و نتیجه آن رسیدن به کمال است.

 

حجت الاسلام موسوی نسب افزود: وقتی انسان با هدف رسیدن به کمال همسر برگزیند؛ مردها بسیاری از ویژگی هایی چون ایثار، گذشت، انفاق و بردباری را  با این ازدواج یاد می گیرند و زنان احترام، از خودگذشتگی در فضای خانواده تمرین می کنند و فضای عالی و معنوی در خانواده به وجود می آید و این زوج به کمال می رسند.

 

این کارشناس علوم تربیتی تاکید کرد: در تعیین معیار و ملاک ازدواج نباید معیار کلی ذکر کرد بلکه بایست معیارها خرد جزیی شوند و دیگر اینکه ملاک ها واقع بیینانه و آرمان گرا نباشد، بلکه متناسب با شرایط روز باشد.

 

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) خارنشان کرد: در تعیین انتخاب همسر نباید به کسی فکر  کرد و دنبال کسی بود که تمام و صددرصد ویژگی ها  و معیارهای ما را داراست بلکه  فردی که 60 درصد ملاک های تعیین شده را داشته باشد مناسب ازدواج است.

 

منبع:http://dornews.com/newsdetails.aspx?news=3273285

 

این استاد حوزه علمیه همچنین گفت: نباید منتظر کسی باشید که تمام شرایط مدنظر را داشته باشد؛ که همین عامل باعث بالا رفتن سن ازدواج در جامعه ما شده است که بالارفتن سن دختران موقعیت های مناسب را ازدست داده و پسران نیز افسوس گذشته را می خورند که چرا دیر ازدواج کرده اندو به طور مثال 10 یا 15 سال خو درا از این نعمت محروم ساخته اند./

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد