یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)
اطلاعیه دانشگاه ایرانیان پیرامون شایعه لغو مجوز دانشگاه
   
 
متاسفانه در روزهای اخیر، برخی اظهارات خلاف واقع در خصوص لغو مجوز دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی در افکار عمومی منتشر گردید، که موجب نگرانی و دغدغه ذهنی علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه شده است. از این رو جهت تنویر افکار عمومی در خصوص روند شکل گیری و مستندات قطعی تاسیس دانشگاه ایرانیان، برای چندمین بار، تذکر و اشاره به چند نکته مهم، ضروری به نظر می رسد:


image

متاسفانه در روزهای اخیر، برخی اظهارات خلاف واقع در خصوص لغو مجوز دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی در افکار عمومی منتشر گردید، که موجب نگرانی و دغدغه ذهنی علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه شده است. از این رو جهت تنویر افکار عمومی در خصوص روند شکل گیری و مستندات قطعی تاسیس دانشگاه ایرانیان، برای چندمین بار، تذکر و اشاره به چند نکته مهم، ضروری به نظر می رسد:

1.      از آنجایی که مسئولان وزارت علوم از هرگونه مکاتبه با دانشگاه ایرانیان و یا ثبت مکاتبات این دانشگاه با خود امتناع می ورزند، دانشگاه ایرانیان از رسانه های محترم کشور که بستری را برای ثبت اظهارات و اعلام مواضع مسئولان وزارت علوم و سایرین در خصوص دانشگاه ایرانیان ایجاد کرده اند، تشکر می نماید.

2.      علیرغم اظهارات مکرر و خلاف واقع برخی اشخاص، مبنی بر عدم پیگیری و مکاتبه دانشگاه ایرانیان در رابطه با امور خود با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا بالعکس، تصاویر نمونه هایی از مکاتبات انجام شده که در دبیرخانه دفتر گسترش آن وزارت ثبت شده، و همچنین مکاتبات انجام شده از سوی آن وزارت یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دانشگاه، در این لینک برای ملاحظه و قضاوت عموم منتشر می گردد.

3.      همان گونه که در عنوان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تایید تاسیس و استقرار دانشگاه ایرانیان پیداست، موضوع آن فراتر از استقرار دانشگاه در تهران بوده و اعلام موافقت قطعی شورای مذکور با تاسیس دانشگاه توسط آقای دکتر محمود احمدی نژاد آورده شده است. لازم به یادآوری است شورای عالی انقلاب فرهنگی مرجع ذی صلاح بالاتر از وزارتخانه­ های علوم و بهداشت در تصمیم گیری برای تاسیس موسسات آموزش عالی است، و وزرای علوم و بهداشت از اعضای آن هستند. در نتیجه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به راحتی می توانست، به عنوان یک عضو اصلی که همزمان رئیس شورای گسترش وزارت متبوع خود است، اولا با موضوع « تاسیس» و ثانیا « استقرار» دانشگاه ایرانیان در تهران، در زمان طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالفت نموده و عدم اخذ موافقت اصولی آن را به شورا و اعضای آن اعلام نماید. بدیهی است این حق برای سایر اعضای محترم شورا نیز در آن زمان وجود داشته است.

4.      به استناد تبصره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اختیار تهیه و تایید اساسنامه دانشگاه ایرانیان به وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپرده شده و بدین ترتیب از شمول تبعیت از قالب (یا همان تیپ) اساسنامه موجود برای موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی مستثنی شده و الزام به استفاده از قالب اساسنامه نمونه و قیود اختصاصی متن آن، وجود ندارد. در غیر این صورت، لزومی به ذکر این تبصره نبود. 

5.      بطور کلی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از تصویب در شورا با امضای رئیس شورا (رئیس جمهور) ابلاغ و رسما توسط دبیر و سخنگوی شورا اعلام، و در روزنامه رسمی کشور درج می گردد. بر این اساس اظهارات و مکاتبات دبیرخانه شورا یا اعضای آن، مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی محسوب نشده و دبیرخانه نقش اداری در ابلاغ مصوبات را دارد. همچنین بدیهی است هرگونه تصمیم جدید شورا در خصوص دانشگاه ایرانیان، مسیر فوق را طی خواهد نمود و تا آن زمان مصوبه قبلی به قوت خود باقی است.

6.       بر اساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه و سایر مدارک دانشگاه ایرانیان پس از تایید و ابلاغ وزارتین، توسط کارشناسان حقوقی در قوه محترم قضاییه مورد بررسی قرار گرفته و پس از تشخیص اصالت و اعتبار آنها، و دریافت جواب استعلام از شورایعالی انقلاب فرهنگی (به شماره 921000 مورخه 1392/5/3)، در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسمی و قطعی رسیده است.

7.      تایید و ابلاغ اساسنامه دانشگاه ایرانیان توسط وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موید اعتبار و به رسمیت شناخته شدن مجوزهای قبلی و نیز موافقت قطعی وزارتین جهت تاسیس دانشگاه ایرانیان است. این موافقت ها و ابلاغ ها توسط وزرای ذیربط، که به موجب قانون دارای اختیارات لازم و کافی بوده اند، صورت پذیرفته است.

8.      در موافقت اصولی صادر شده برای دانشگاه ایرانیان توسط وزارت علوم، و صورتجلسه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم در تاریخ 1389/6/27،  هیچگونه «زمان انقضاء» یا « مدت اعتباری» برای موافقت اصولی دانشگاه ذکر نگردیده است. علاوه بر آن تا زمان ثبت رسمی دانشگاه ایرانیان در قوه قضاییه، هیچگونه مصوبه یا قانون اعلام شده ای، که محدود بودن مدت اعتبار برای موافقت های اصولی موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی را تعیین کرده باشد، وجود نداشته است.

9.      درخواست تاسیس دانشگاه ایرانیان از ابتدا برای فعالیت به عنوان یک موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی با تابعیت ایرانی و به مرکزیت تهران بوده، که این موارد در کلیه فرم های تکمیل شده در ابتدای اقدام جهت تاسیس دانشگاه، درج گردیده است. بدیهی است در صورت تصمیم درخواست کنندگان برای تاسیس دانشگاه در کشوری دیگر، و استقرار آن در خارج از کشور، دیگر مراجعه و کسب مجوز از مراجع داخلی، نظیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اساسا  بی معنا خواهد بود.

10.  افرادی که وزارت علوم از آن ها به عنوان مستعفیان هیات موسس دانشگاه ایرانیان نام می برند، بغیر از یک مورد، اساسا  عضو هیات موسس نبوده اند که بخواهند از آن استعفا دهند. گفتنی است مطابق قوانین و ضوابط مرتبط، قطعی شدن اعضای هیات موسس در موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی، مشروط به ذکر نام ایشان در اساسنامه موسسه است. همچنین تا این لحظه، هیچگونه مصوبه یا قانونی که به استناد آن بتوان، موافقت اصولی موسسه آموزش عالی غیر دولتی غیرانتفاعی در شرف تاسیس را که در مرحله موافقت اصولی قرار دارد، به دلیل انصراف برخی از اعضای متقاضی تاسیس، لغو نمود، وجود ندارد.

با توجه به کلیه موارد تشریح شده فوق، دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان، با قوت و قدرت نسبت به پیگیری برنامه های مصوب خود اقدام نموده و ظرف روزهای آینده، شرایط و ضوابط خود برای پذیرش دانشجو را اعلام خواهد نمود.

 

و من الله التوفیق 

روابط عمومی دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان

منبع:http://iiu.ac.ir/SNS/View.aspx?nid=87

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد