پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

روش های جدید درمان ناتوانی جنسی

اگر چه به دلیل مسائل فرهنگی و اجتماعی نمی ‌توان آمار مناسبی از مبتلایان به ناتوانی جنسی در مردان و زنان ارائه کرد، اما این روزها بسیاری از این اختلال شایع رنج می ‌برند بی ‌آن که بتوانند راه علاجی برای آن پیدا کنند
ناتوانی جنسی؛ مشکلی که نادیده گرفته می ‌شود
مجله خبری لحظه نما:اگر چه به دلیل مسائل فرهنگی و اجتماعی نمی ‌توان آمار مناسبی از مبتلایان به ناتوانی جنسی در مردان و زنان ارائه کرد، اما این روزها بسیاری از این اختلال شایع رنج می ‌برند بی ‌آن که بتوانند راه علاجی برای آن پیدا کنند. در این میان اگر بخواهیم تعریفی خلاصه از ناتوانی جنسی بگوییم، شاید این جمله کافی باشد که ناتوانی های جنسی به مجموعه ی وسیعی از اختلالات عملکرد جنسی گفته می ‌شود که به دنبال آن ها رضایت مرد و زن از رابطه زناشویی کاهش می ‌یابد. آن چه در این میان اهمیت می ‌یابد این است که گفته می ‌شود شایع ‌ترین بیماری درمان شده در جوامع مختلف، ناتوانی جنسی است، این در حالی است که متاسفانه به دلیل نداشتن اطلاعات کافی درمورد روش‌ های درمانی مطمئن و بدون خطر تنها یک درصد مبتلایان به این مشکل درمان می ‌شوند.
اگر چه به دلایل فرهنگی و اجتماعی، بسیاری از آقایان بیماری خود را مسکوت نگه می ‌دارند و از عواقب آن غافل هستند، اما بر اساس میزان مراجعان به مطب اورولوژیست‌ ها و متخصصان مجاری ادراری و کلیوی مشاهده می‌ شود که در بین 40 تا 65 سالگی تقریبا 55 درصد افراد به درجاتی از اختلال نعوظ(erection) مبتلا هستند. از این بین 18 درصد خفیف، 24 درصد متوسط و 10 درصد شدید هستند. البته با افزایش سن این اختلال افزایش می ‌یابد، اما آن چه امروز در کشور ما به وفور دیده می‌ شود، افزایش بروز این اختلال در میان نسل جوان و بزرگسال است.
موارد دیگر اختلال جنسی در میان آقایان شامل ejaculation زودرس 27 درصد، نداشتن میل جنسی به همسر 17 درصد، استرس و اضطراب هنگام مقاربت 17 درصد است. صرف نظر از نوع ناتوانی جنسی، نکته ی مهم اینجا است که پزشکان متخصص بر این عقیده‌ هستند که در کشور ما موضوع به سبب معذوریت‌ های اخلاقی می‌ تواند قدری حادتر باشد که می ‌بایست با نوعی فرهنگ ‌سازی مبتنی بر اعتقادات مذهبی افراد هر چه سریع ‌تر به این موضوع رسیدگی شود.
در بررسی جامعی که در آمریکا انجام شد، پزشکان دریافتند که 39 درصد مردان دچار بیماری‌ های قلبی، اختلال کامل erection داشتند که این رقم در افراد دیابتی 28 درصد و در افراد مبتلا به فشار خون بالا 15 درصد بوده است. اما در این میان آن چه اهمیت می‌ یابد، این است که به طور کلی سنگ بنای درمان، شناخت علت بیماری است.

روش های جدید چقدر کارساز هستند؟
این روزها بسیاری از مبتلایان به ناتوانی جنسی که درمان شده ‌اند از کارایی درمان‌ های طبیعی می‌ گویند. بسیاری از بیماران این روزها یا خودسرانه یا به واسطه تبلیغات شرکت ‌های خارجی سعی در درمان خودسرانه خود دارند بدون ‌آن‌ که اطلاعات مفیدی در خصوص کارایی این روش‌ ها و حتی عوارض خطرناک بسیاری از آن ها داشته باشند. مشاهده یک تبلیغ ماهواره ‌ای و توصیه دهان به دهان آن این روزها بازار گرمی برای روش‌ های طبیعی درمان ناتوانی جنسی به خصوص در آقایان پدید آورده است. آن چه در این میان اهمیت ویژه‌ ای دارد، این است که شواهد علمی مطمئن جهت حمایت از استفاده ی روش ‌های طبیعی برای درمان ناتوانی جنسی بسیار ناقص است و کمتر پزشکی این‌ گونه روش ‌ها را به عنوان روش‌ های درمانی صرف توصیه می‌ کند. دکتر استیون لام، نویسنده کتاب "The hardness Facto" در خصوص بیماری ‌های جنسی قویا بر این نکته تاکید می‌ کند که اولین نکته ‌ای که فرد مبتلا در پیگیری علت ناتوانی جنسی ‌اش باید به دنبال آن باشد، این است که تشخیص بیماری چیست. او معتقد است در صورتی که بدانیم علت ناتوانی جنسی چیست به راحتی می‌ توانیم با روش‌ های طبیعی درصد بزرگی از این بیماران را تا حد مطلوب و دلخواه شان درمان کنیم.

طب سوزنی
مجله خبری لحظه نما:در سال 2009 دانشمندان کره ‌جنوبی با یک بررسی جامع به این نکته پی بردند که طب سوزنی می ‌تواند یکی از راه ‌های کارآمد در درمان ناتوانی جنسی باشد. البته کره‌ ای‌ ها در آن سال از چند و چون مکانیسم درمانی این روش چیزی نگفتند و فقط به ذکر این نکته بسنده کردند که در مطالعات شان درصد عظیمی از افراد مبتلا به اختلال erection توانسته بودند سلامتی خود را کسب کنند.

عصاره ‌های طبیعی:
آرژینین یک ترکیب اسید‌ آمینه است که در مواد غذایی حاوی پروتئین به طور طبیعی وجود دارد. این ترکیب با افزایش میزان جریان خون سیستم جنسی می ‌تواند ناتوانی ‌های جنسی ناشی از اختلال به erection را درمان کند. در سال 1999 در مجله معتبر پزشکی Bjm نتیجه مطالعه ‌ای به چاپ رسید که در آن بیان شده بود ترکیبات حاوی دوز بالای این اسید آمینه توانسته راه علاجی باشد برای بیماران مبتلا به ناتوانی جنسی.
متاسفانه نقطه ضعف این مقاله همچون بسیاری مقالات دیگر این بود که مصداق خارجی و قابل دسترس این نوع ترکیبات را به وضوح بیان نکرده بود، اما در سال 2003 دانشمندان بلغاری گزارش کردند که عصاره کاج  Pycnogenol به عنوان یکی از ذخایر غنی اسید آمینه L-Arginine می ‌تواند ترکیب موثری باشد برای درمان بیماران مبتلا به ناتوانی جنسی البته در همه این تحقیقات یک نکته مشترک است، آن هم این که مصرف این نوع ترکیبات باید زیر نظر پزشک صورت گیرد، چرا که مصرف اسید آمینه در افراد مبتلا به فشارخون بالا و بیماران قلبی و عروقی می ‌تواند خطر بروز سکته‌ های قلبی را افزایش دهد.

جینسینگ:
جینسینگ نیز از آن دسته ترکیباتی بود که زمانی در کشور ما نیز سر و صدای زیادی به پا کرد. در سال 2002 در مطالعه ‌ای مشاهده شد که 45 بیمار مبتلا به اختلال erection که به مدت طولانی جینسینگ کره ‌ای قرمز را مصرف می ‌کردند علائم بیماری در آن ها تا حد بسیار زیادی تخفیف یافت. Geo Espinosa دکتری ND و مدیر مرکز اورولوژی مجتمع پزشکی Nyu Langone بر این عقیده است که مردان دچار اختلال erection می ‌توانند با مصرف ترکیبات بهداشتی جینسینگ تا حد بسیار زیادی مشکل خود را بر طرف سازند. البته این پزشک بر این عقیده است که مصرف خودسرانه جینسینگ در کسانی که به واسطه بیماری دیگری دارویی مصرف می‌ کنند، می ‌تواند باعث بروز واکنش‌ های آلرژیک شود، از این‌ رو باید مصرف آن زیر نظر پزشک صورت گیرد.

آب انار
 Espinasa می ‌گوید من قویا به بیمارانم توصیه می ‌کنم صرف ‌نظر از تحقیقات ضعیف علمی در این خصوص مصرف آب انار را به طور مرتب در برنامه غذایی خود قرار دهند. آب انار ازجمله نوشیدنی ‌های حاوی آنتی‌اکسیدان بالا است، از این ‌رو می ‌توان گفت از بهترین راه‌ های مطمئن و بی‌عارضه است، البته اگر بتوانید نوع طبیعی و بدون ناخالصی آن را پیدا کنید.
سکوت در برابر میل فروخورده
متاسفانه ناتوانی جنسی در خانم ها نیز امری شایع است که باز هم به دلیل فرهنگی و اجتماعی حتی نسبت به مردان کمتر مطرح می شود و بسیار اتفاق افتاده که یک خانم، مشکلات جنسی خود را به سبب معذوریت های اخلاقی تا پایان عمر مطرح نمی کند و تمامی عواقب آن را به جان می خرد، در حالی که بسیاری از این موارد به راحتی و با یک مشاوره و درمان صحیح قابل درمان هستند.
ناتوانی های جنسی زنان طبیعتا با آقایان متفاوت است. آن هم به دلیل نشانه های پیچیده ای که در برخی خانم ها بروز می نماید اما شایع ترین اشکال آن به این ترتیب است:
کاهش میل جنسی از جمله شایع ترین نشانه های ناتوانی جنسی به شمار می رود. در این شرایط زن مدام از همسرش فرار می کند و سعی می کند شرایطی را فراهم آورد که زمیه رابطه زناشویی فراهم نشود.
دیس پازونی یا همان درد هنگام مقاربت، علامت مهمی است که مرد باید آن را جدی بگیرد؛ چرا که عدم توجه به دیس پازونی می تواند در فاصله ای کوتاه، ناتوانی جنسی را برای خانم رقم بزند.
عدم رسیدن به ارگاسم هم یکی دیگر از مسایل مهم و نشانه های ناتوانی جنسی است که البته در حال حاضر شایع ترین دلیل این موضوع، کوتاهی همسر در این زمینه است که متاسفانه به خاطر عدم آموزش های کافی قبل از ازدواج ایجاد می شود.
برچسب ها: ناتوانی جنسی

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد