چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

جوجه تیغی هستید یا طاووس ؟

دوستان صمیمی تان را نام ببرید. اصلا چرا نام این افراد را در فهرست صمیمی های می آورید ؟ آیا همان طور که شما هم حرف دلتان را با دوستان تان به اشتراک می گذارید، آن ها هم از زندگی شان برایتان حرف می زنند ؟

دکتر فیل به شما می گوید در گروه چه افرادی قرار می گیرید

اگر بعد از چند جلسه ملاقات آدم ها از شما فاصله می گیرند، این مطلب را بخوانید

جوجه تیغی هستید یا طاووس ؟

مجله خبری لحظه نما:دوستان صمیمی تان را نام ببرید. اصلا چرا نام این افراد را در فهرست صمیمی های می آورید ؟ آیا همان طور که شما هم حرف دلتان را با دوستان تان به اشتراک می گذارید، آن ها هم از زندگی شان برایتان حرف می زنند ؟ آیا شما هم به اندازه آن ها برای حفظ ارتباط تان وقت و انرژی می گذارید ؟ اگر احساس می کنید یک پای ارتباط خانوادگی تان می لنگد و به جای نزدیک تر شدن به آدم ها، هر روز بیشتر از آن ها فاصله می گیرید این مطلب را بخوانید دکتر فیل در این صفحه به شما می گوید که در گروه آزار دهنده ترین آدم ها جای می گیرید یا خیر!

جغدها

این آدم ها تصور می کنند جهان به پایان خود نزدیک شده است. مهم نیست که آن ها در محیط کار، خانه یا ارتباط عاطفی شان قرار داشته باشند، از نظر آن ها همه چیز در حال سقوط و ویران شدن است. ذهن آن ها پر از تصویرهای مهلکی است که از فاجعه هایی که اتفاق نیفتاده و شاید هرگز هم اتفاق نیفتد خبر می دهد. وقتی همسر یک جغد بالای نردبان میرود، او صحنه سقوط و مرگش را تجسم می کند و وقتی فرزندش به مهمانی دوستانه می رود، جغد مادر تخلف های مهلکی که از نظرش اندازه دنیا را مهلک و آزار دهنده تلقی می کنند، از یک بحران خیالی، به سمت بحران خیالی دیگری می روند و هیچ وقت نمی توانند به وضعیتی که در آن قرار گرفته اند اعتماد کنند. خلاصه این که جغدها زندگی سختی دارند.

چه اتفاقی می افتد ؟

جغدها آدم های مضطربی هستند و معمولا برای خلاص شدن از موقعیت هایی که از نظرشان رعب آور است ناپخته و ضربتی عمل می کنند.

این افراد می خواهند قبل از وقوع فاجعه آن را علاج کنند و به همین دلیل اقداماتی را انجام می دهند که باعث تعجب و حتی دلخوری اطرافیان شان می شود. مادر جغد پیش از آن که از خطا کار بودن فرزندش مطمئن شود او را سرزنش می کند یا با قرنطینه کردنش در ورود فاجعه را به خانه اش می بندد و مدیر جغد از ترس از دست رفتن اعتبارش زیر دستان خود را خطاکارهای بالقوه ای تصور می کند که باید با محدودیت های سفت و سخت احتمال خطایشان را کم کرد. اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود؛ یک جغد میلی به مشارکت در رویدادهای سیاسی ندارد چون همه چیز را از پیش تعیین شده و بی فایده می داند. چنین فردی از هیچ یک از مناسبت های دوست داشتنی زندگی اش لذتی نمی برد چرا که همیشه منتظر است فاجعه ای شادی هایش را از او بگیرد.

شما جغد هستید ؟

1. در طول شب چند بار بیدار می شوید تا از سلامتی فرزندتان مطمئن شوید ؟

2. تصور می کنید اتفاق های شوم شما را احاطه کرده و همیشه بحرانی وجود دارد که باید با آن بجنگید ؟

3. هنگام برخورد با یک موقعیت ناشناخته، بدترین سرنوشت را برای آن مسیر پیش بینی می کنید ؟

4. نگرانی مداوم شما اطرافیانتان را کلافه می کند ؟

5. آخرین باری که یک اتفاق شما را کیفور کرد، به خاطر نمی آورید ؟

اگر پاسخ هایتان مثبت است ...

مجله خبری لحظه نما:جهان برای شما جایی پر از هراس و تهدید است. شما پیش از آن که، گوشی تلفن را بردارید، منتظر شنیدن خبر ناگواری هستید و این استرس را مدام به اطرافیانتان هم منتقل می کنید. از نظر دیگران شما فردی بدبین، پوچ گرا و آزار دهنده هستید به مرور کسانی که به خاطر ترحم به شما شنونده گلایه هایتان بوده اند، از شکایت هایتان خسته می شوند.

تنهایی چون ...

1. دیگران در معاشرت با شما هیچ خبر مسرت بخشی را دریافت نمی کنند.

2. برای رها شدن از هراس هایتان و به قول خودتان رعایت جواب اطمینان، اطرافیان خود را آزار می دهید.

3. با نگرانی دائم از خود آدمی خسته و عبوس می سازید که در این جهان یک قربانی است.

4. از اتفاق هایی که دیگران را شاد می کند لذتی نمی برید و در جمع دوستانه به « ضد حال » معروف هستید.

5. همسرتان تلاشی برای القای حس خوشبختی به شما نخواهد کرد، چرا که پیش از این تلاش هایش را بی اثر نشان داده بودید.

طاووس ها

آن ها همیشه در حال وانمود کردن هستند و همیشه به سطحی ترین شکل ممکن این کار را انجام می دهند. هدف طاووس ها این است که از فرد مقابلشان بهتر به نظر برسند و می خواهند از این که دیگران این برتری را پذیرفته اند مطمئن شوند و برای رسیدن به چنین هدفی، خود را فردی جز آن که هستند، جلوه می دهند. این افراد به شکل نمایشی از خود انتقاد می کنند تا هنگام شکست نفسی کردن هایشان از آن ها تعریف کنند و اعتراف کنند که بهتر از چیزی که به نظر می رسند، هستند. یک طاووس نه به خاطر پایین بودن اعتماد به نفسش، که به خاطر جلب نظر و تعریف دیگران مدام خود را ناچیز و ناتوان جلوه می دهد و وقتی با واکنش منفی دیگران روبه رو می شود، خوشحال از پیروزی اش در این بازی، به توانایی های خود افتخار می کند. یک طاووس از این که فردی از او بهتر به نظر برسد و مورد توجه بیشتری قرار بگیرد در هراس است و به همین دلیل با جلوه های ویژه ای برای برنده شدن در این رقابت تلاش می کند. در حالی که چنین رقابتی تنها ساخته ذهن اوست و دیگران میلی به مشارکت در آن ندارند.

چه اتفاقی می افتد ؟

تلاش برای القای احساس امنیت به این افراد، مثل پر کردن یک گودال عمیق در کویر با یک پارچ آب است و رابطه با آن ها، یک رابطه خالی از صداقت و صمیمیت است چرا که در مقابل وانمود کردن های آن ها به ناتوانی و ناقص بودن، فرد مقابل هم باید وانمود کند که آن ها را کامل و بی عیب می بیند. شاید در آغاز ارتباط با یک طاووس، اطرافیانش به دام او بیفتد و مانند یک ناجی او را از تصورات منفی که در مورد خودش دارد، نجات دهند اما خیلی زود آن ها متوجه می شوند که ادعای ناچیزی و ناتوانی او ریشه در کمبود اعتماد به نفس ندارد، بلکه تنها تلاشی است برای دیده شدن.

* تلاش برای القای احساس امنیت به این افراد، مثل پر کردن یک گودال عمیق در کویر با یک پارچ آب است و رابطه با آن ها، یک رابطه خالی از صداقت و صمیمیت است.

* یک طاووس نه به خاطر پایین بودن اعتماد به نفسش، که به خاطر جلب نظر و تعریف دیگران مدام خود را ناچیز و ناتوان جلوه می دهد.

شما طاووس هستید ؟

1. بدون آرایش کردن از خانه بیرون نمی روید ؟

2. در کمد لباسی تان یک دنیا لباس نو قرار دارد که به خاطر از مد افتادن نمی پوشید ؟

3. حاضر نیستید یک کیف زیبا با قیمت مناسب را به خاطر این که به برندی معتبر تعلق ندارد، بخرید ؟

4. قبل از وارد شدن به مهمانی ، نگران این هستید که دیگران از شما بهتر به نظر برسند ؟

5. آیا دوستانتان را براساس ظاهر، وضعیت مالی و ارتباطات با اهمیتی که دارند، انتخاب می کنید ؟

پاسخ هایتان مثبت است ؟

قطعا اطرافیانتان بعد از چند برخورد دستتان را می خوانند. آن ها در مواجهه با شما به خواسته تان تن می دهند و با چند تعریف بی معنا که واقعیتی ندارد از حرف هایتان خلاص می شوند یا این که بی میلی شان را از شما پنهان نمی کنند و بعد از مدتی در برابر نمایش هایتان سکوت می کنند اما دوستان ظاهری شما از هر کدام از این راه ها که بروند، معنایش این است که برای حرف های شما ارزشی قائل نیستند. شاید شما تصور کنید که با انتخاب راه کارهای طاووس وارانه، مقبولیت و اعتبار بیشتری پیدا می کنید اما واقعیت این است که در جریان ارتباط، آدم ها به موضوعات با ارزش تری برای ادامه رابطه نیاز دارند.

تنهایی چون :

1. خود واقعی تان را نشان نمی دهید تا دوست واقعی پیدا کنید.

2. انرژی زیادی برای دیده شدن صرف می کنید و در صورت بی توجهی دیگران به شدت احساس ناکامی می کنید.

3. دیگران را بازی می دهید و انگیزه ماندن در رابطه را در آن ها می کشید.

4. همیشه گرفتار حرف ها و رفتارهای تکراری هستید.

5. کاری به واقعیت های مهم زندگی ندارید و در عالم خودتان غرق هستید.

جوجه تیغی ها

این آدم ها با پیش فرضی منفی به هر محیطی وارد می شوند و معتقدند هر موقعیتی که پیش رو دارند، تهدیدآمیز و بر خورنده است جوجه تیغی ها مصمم هستند در هر چیزی که هر اتفاقی که اطرافشان می گذرد، خطایی پیدا کنند و از آن ایرادی بگیرند. بری آن ها مهم نیست که مشغول چه کاری هستند و در کجا حضور دارند، بلکه این افراد تنها به جای درنظر گرفتن شرایط، هر موضوعی را شخصی تلقی می کنند و بر این گمانند که آن موقعیت برایشان توهین آمیز است. از نظر آن ها در هر حرف دیگران زهری پنهان شده و در هر رفتارشان نیتی ناخوشایند نهفته است که یک جوجه تیغی با دقت زیادش از پس کشف کردنش برمی آید به عبارت دیگر، آن ها محیط و آدم هایش را تهدیدی بالقوه برای خود می دانند و آن قدر هوش و ذکاوتشان در درک سوء رفتارهای دیگران اعتماد دارند که حاضر نیستند احتمال وجود سوء تفاهم یا برداشت اشتباه را بدهند.

چه اتفاقی می افتد ؟

جوجه تیغی ها معمولا از این که آدم های اطرافشان چه قدر سرد هستند شکایت می کنند و با این گلایه ها نزدیکان شان را گیج می کنند، چرا که در قدم اول خود آن ها هستند که دیگران را پس می زنند. آن ها شکست های ارتباطی شان را ناشی از اشتباهات و گره های شخصیتی دیگران می دانند و حاضر نیستند سهم اشتباهات خود را در شکست های ارتباطی شان بپذیرند. به همین دلیل از یک رابطه، به سمت رابطه دیگر می روند و پس از ناکام شدن در آن ، کوله بار خشم شان را با خود به ارتباط تازه ای می برند. انگار آن ها همیشه قربانی هستند و دیگران همیشه نامهربان. حتما داستان کسانی که از یک ازدواج شکست خورده بیرون می آیند و در جلسه خواستگاری بعدی خود را قربانی همسر بی وفای سابق شان معرفی می کنند، شنیده اید این آدم ها از گروه جوجه تیغی هستند.

* جوجه تیغی ها معمولا از این که آدم های اطرافشان چه قدر سرد هستند شکایت می کنند و با این گلایه ها نزدیکان شان را گیج می کنند، چرا که در قدم اول خود آن ها هستند که دیگران را پس می زنند

* گناه اشتباهات ارتباطی خودتان را بر گردن دیگران می اندازید و همیشه انگشت اتهام تان به سمت آن هاست

جوجه تیغی هستید ؟

1. آدم های اطرافتان دست به عصا با شما برخورد می کنند و همیشه از این که آتشفشان خشم تان ناگهان فوران کند ، می ترسند ؟

2. وقتی دیگران برای وارد کردن شما به یک موقعیت تازه تلاش می کنند، حالت دفاعی به خود می گیرید و تصور می کنید پیش از بررسی دقیق همه چیز نمی توانید به ان ها عتماد کنید ؟

3. « تصور می کنید » همسرتان هیچ کاری را درست انجام نمی دهد ؟

4. با باز کردن در خانه و قبل از سلام کردن، نقد همسرتان را شروع می کنید ؟

5. گناه اشتباهات ارتباطی خوشان را بر گردن دیگران می اندازید و همیشه انگشت اتهامتان به سمت آن هاست.

پاسخ تان مثبت است ؟

نزدیک شدن به شما ، مثل در آغوش گرفتن یک جوجه تیغی است. خیلی زود اطرافیان شما می فهمند که در جریان ارتباط با شما یه یک موقعیت بازنده - بازنده وارد می شوند و به همین دلیل از شما فاصله می گیرند. این رفتارها نتیجه ای ندارد، جز این که هر روز تنهاتر می شوید. پس به جای فرافکنی اشتباهات و مشکلاتتان، پس از هر شکست ارتباطی به خود، فرصتی برای آرام شدن دهید و به جای از کوره در رفتن در هر شرایطی، کمی به خود برای بررسی دقیق تر موضوع فرصت دهید.

تنهایید چون :

1. به آدم ها این احساس را القا می کنید که قابل اعتماد نیستند و به همین دلیل ان ها را از خود می رانید.

2. آن قدر انرژی تان را صرف پیدا کردند مقصرها و مشکل های خیالی می کنید که برای رشد و بهره برداری از موقعیت ها زمان را از دست می دهید.

3. آدم ها از واکنش شما می ترسند و به همین دلیل واقعیت های بسیاری را از شما پنهان می کنند یا به شما دروغ می گویند.

4. گارد شما در برابر آدم ها آن قدر بسته است که به مرور آن ها را از دادن پیشنهادهای تازه برای ورود به جمع های مختلف یا عهده دار شدن مسئولیت های مختلف منصرف می کنید.

5. به شریک زندگی تان احساس بی کفایتی و ناتوانی را القا می کنید و نه تنها خیلی زود او را به یک فرد ناتوان تبدیل می کنید، بلکه آرام آرام انگیزه پیدا کردن آرامش و اعتماد به نفس در فضایی خارج از خانه در او ایجاد می کنید.

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد