پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)
پاسخ به شبهات 31/

چرا پوشش فقط برای خانمها واجب شده است؟

مرصاد نیوز: چرا پوشش فقط برای خانم ها واجب شده است؟ آیا این مسئله و حکم در قرآن آمده است و اینکه در واقع چرا خانم ها باید چادر بپوشند و مردها آزاد باشند؟

 

 

به گزارش مرصاد و به نقل از شمیم وحدت، در پوشش دختران و زنان، ظرافت و دقتی نهفته است که با شخصیت و تکریم جایگاه آنان پیوند خورده است.

پوشش زن سبب می شود که زن در هنگام حضور در جامعه و روبرو شدن با مردان بیگانه، تنها به مسئولیت های اجتماعی خود رسیدگی کند و از رهزنی های شیطانی به دور باشد که در این صورت هم به بهداشت روانی جامعه کمک می کند و هم نظام خانه و خانواده پایدار می ماند، زیرا اسلام می خواهد لذت های جنسی وحتی دیداری و شنیداری در محیط خانوادگی و زیر چتر ازدواج قانونی قرار بگیرد و حضور در اجتماع برای درس و کار و فعالیت بوده، هر کدام از این دو محیط کارکرد ویژه ی خود را داشته باشد از این رو می توان حجاب زنان را نوعی آراستگی جهت حفظ حریم و مسئولیت پذیری برشمرد که رعایت آن بر ایشان ضروری و شایسته است.

پیامبر اسلام (ص) بر پوشش زن در مقابل نامحرم و دوری از خودنمایی و تبرج اصرار می ورزید، قرآن نیز زنان را به حفظ حریم و رعایت پوشش و حجاب موکداً توصیه کرده است که استشهاد به دو آیه آشکارا این تاکید را نشان می دهد:

آیه نخست: ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مومن بگو پوشش های بلند (جلباب ) خود را بر خویش فرو افکنند (سوره احزاب آیه ی ۵۹)

آیه ی دوم: به زنان مومن بگو: دیدگان خود را فرو خوابانند و عفت پیشه ساخته ، دامن خود را از بیگانگان بپوشانند و زیور خویش را جز برای شوهران و سایر محارم آشکار نکنند ، مگر آنچه پیداست و روسری های خویش را به گریبانها اندازند تا سر و گردن و سینه و گوش ها پوشیده باشد و پاهایشان را به زمین نکوبند تا مبادا آنچه از زینت پنهان میکنند معلوم شود (سوره نور آیه ی ۳۱)

در پایان این نکته قابل یادآوری است که: پوشش اسلامی به معنای زندانی کردن و قرار دادن خانم ها پشت پرده و در نتیجه عدم مشارکت در فعالیت های اجتماعی نیست ، بلکه پوشش بدان معناست که بعنوان دختران و زنان مومن در معاشرت با مردم بدن خود را بپوشانند و به خود نمایی نپردازند و مشارکتشان در فعالیت ها بر اساس اصول انسانی و اسلامی استوار باشد.

منبع:http://khabarfarsi.com/ext/9585993

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد