پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 1 توسط 0 نفر)

ضریب هوشی ایرانیان چقدر است؟

آی کیو IQ یا ضریب هوشی عددی است که میزان هوش یک انسان را مشخص میکند. این میزان با آزمایش های مختلف و آزمون های متعدد هوش مشخص و در نهایت به عددی ثابت میرسد، این عدد در ۹۵ درصد انسان های معمولی بین ۷۰ تا ۱۳۰ است.

مدت هاست در مورد ضریب هوشی بالای ایرانیان و اینکه در این مورد سرامد جهانیان هستند می شنویم لذا در این مورد تحقیقاتی را شروع کردیم. منابعی که ما یافتیم نشان می دهند که ایرانیان نه تنها سرامد نیستند که بهره هوشی متوسط دارند!
بهره هوشی کشورهای مختلف
//گرچه هیچگاه به صورت رسمی و توسط یک موسسه معتبر از یک جامعه آماری ایرانی تست هوش گرفته نشده// اما تحقیقات کشورهای مختلف و آمارهای متفاوت نشان می دهد که به صورت کلی برترین ضریب هوشی مربوط به مردم شرق آسیا و کمترین آن مربوط به ساکنان جنوب افریقاست و ایران با ضریب هوشی ۸۴ از جایگاه متوسط و معمولی در جهان برخوردار است و منابع داخلی هم آن را تایید میکنند.

برخی تحلیل گران معتقدند این ضریب در ایران به مرور با پدیده فرار مغزها و مهاجرت نخبگان بدتر خواهد شد.

یورو یونیون تایمز

photius.com

عصر ایران

بولتن نیوز

rlynn.co.uk

sq.4mg.com

تحقیقی از دانشگاه زوریخ

باید توجه داشت که// با توجه به گوناگونی سازمان های تحقیق کننده در این باب و اختلاف در نوع تست ها نمی توان اطمینان کاملی به ارقام داشت// اما در مورد ضریب هوشی ایرانیان منبعی که عدد بالاتری را ارائه کند وجود ندارد.
بدیهی است صرف تعریف کردن چند داستان از زرنگی تعدادی ایرانی در کلاهبرداری های عجیب و غریب به معنای بالا بودن ضریب هوشی ایرانیان نیست و چه بسا همین نکته که ایرانیان زرنگی را در سخت  کار نکردن و کلاهبرداری می دانند و نه در پیشرفت با استفاده از سخت کوشی خود موید وجود اشکالات در میان جامعه ما باشد.

 

 

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد