close
چت
رازهای سلامت برای پشت میز نشین ها,

جادوی کلمات | سایت تفریحی , سرگرمی

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آخرین ارسالی های انجمن وبلاگ نویسان

رازهای سلامت برای پشت میز نشین ها

چهارشنبه 06 ارديبهشت 1396

توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها 

به شما نکاتی را معرفی خواهیم نمود که مربوط به عواقب پشت میز نشینی برای طولانی مدت هست،مثل کارمندان و افراد شاغل نرم افزارنویس. به گفته پزشکان خستگی و درد در عضلات و مفاصل 75 در صد به خاطر حالت نادرست نشستن پشت میز کامپیوتر و 25 درصد به خاطر عدم ایجاد تعادل بین کار و استراحت هستتوجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

 

در اینجا به پیشنهاد هایي که متخصصان برای نحوه صحیح نشستن پشت میز کار آورده اند توجه کنید تا کوچکترین مشکلی در سلامت جسم تان نداشته و مراقب سلامت مان پشت میز کار باشیم.

 

پا درد

توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

پاها را روی هم نیندازید زیرا گردش خون را بدتر مي کند، رگ ها را مي فشارد و در نهایت پاها در اثر بی حسی احساس خوبی نخواهند داشت.نخستین کاری که باید بکنید این هست که جای صندلی را اثبات کنید. پاها نباید آویزان باشند و لبه هاي نشیمنگاه صندلی نباید به زیر زانوها فشار وارد کند. پاها را روی زمین یا روی زیرپایی طوری قرار دهید که زاویه پا کمی اکثر از 90 درجه باشد.

 

کمر درد

توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

طول نشیمنگاه صندلی باید متناسب با طول مفصل ران ها باشد. اگر روی صندلی خیلی بزرگ نشسته اید یک عدد بالش زیر خودتان قرار دهید زیرا در غیر اینصورت به پایین سر مي خورید و این باعث ایجاد کمر درد مي شود.پشتی صندلی باید راحت باشد و تورفتگی هاي طبیعی داشته باشد به صورتی که پشت تان حالت علامت سوال بگیرد.

 

اگر احساس راحتی ندارید در تغییر موقعیت بدن عجله نکنید. اجازه دهید ماهیچه ها به حالت صحیح نشستن عادت کنند. حالت درست نشستن پشت میز به شما آرامش مي دهد اما خیلی سریع انجام نمی‌شود.

 

خستگی دست ها

توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

هنگام کار کردن با کامپیوتر دست ها مدام در تنش میباشند. اشتباه نشستن پشت میز باعث ایجاد مشکلاتی چون بی حسی دست ها د راول صبح مي شود.اوضاع شانه ها و جلوی بازو زمانی صحیح هست که صفحه کلید و ماوس همسطح با آرنج باشند. مچ دست باید صاف باشد و آرنج در زاویه ۹۰ درجه روی میز قرار بگیرد.

 

گردن درد

توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

برای پیشگیري از سر درد و گردن درد باید مانیتور را در جای درستی قرار دهید. اگر مانیتور خیلی پایین باشد مجبورید اکثر به پشتی صندلی تکیه دهید و یا صندلی را پایین ببرید. این اوضاع بار دیسک هاي بین مهره اي را افزایش مي دهد و منجر به فتق مي شود.

 

روی صندلی بنشینید، چشم ها را ببندید و آرام باشید وقتی چشم ها را باز مي کنید مرکز صفحه مانیتور باید درست مقابل چشم هاي تان باشد. اگر لازم بود یک عدد مقوا زیر مانیتور قرار دهید تا درست مقابل چشم هاي تان قرار بگیرد.

 

خستگی چشم و چشم درد

توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

وقتی هرروز ساعت ها پشت کامپیوتر مي نشینید ممکن هست دچار مشکلاتی چون سندروم بینایی کامپیوتر تاری دید خشکی و قرمزی چشم ها و در نهایت سر درد و سوزش چشم ها شوید.جای کامپیوتر را درست کنید. کامپیوتر باید طوری روی میز قرار بگیرد که مرکز آن درست مقابل چشم هاي تان باشد و به اندازه 50 سانتیمتر با چشم ها فاصله داشته باشد.

 

نور صفحه را کم کنید. اگر کامپیوتر کنار پنجره قرار دارد یا جای خود را عوض کنید یا پرده ها را بکشید. روشنایی، کنتراست و فونت را تنظیم کنید.از عینک هاي مخصوص کامپیوتر بهره گیری کنید تا چشم ها هم کمتر خسته شوند و هم ضعیف نشوند.تمرین چشم ها را فراموش نکنید. هر یک ساعت به مدت ۲۰ ثانیه به بیرون پنجره نگاه کنید یا اتاق را با چشم ها اسکن کنید. گرچه مي توانید ورزش مخصوص چشم هم انجام دهید.

 

کوفتگی

توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

سبک زندگی بی تحرک و خوردن غذا هاي چرب باعث تجمع چربی در دیوارهای داخلی رگ ها مي شود. بنابراین رگ ها تنگ مي شود و دریچه ها به خوبی نمی‌توانند عملکرد درستی داشته باشند.بنابراین احساسات ناخوشایندی چون درد و خستگی در پاها، ورم پا و فشار خون بالا در شما ظاهر مي شود. این نشانه ها معمولا غروب ها خودشان را بروز مي دهند.

 

هر روز ورزش کنید. بعنوان مثال ورزش هاي ژیمناستیک ساده انجام دهید که وقتتان را 15 دقیقه اکثر نمی‌گیرد. به جای رانندگی پیاده روی کنید یا با وسایل نقلیه به محل کار بروید. و مهم تر از همۀ سالم غذا بخورید.

مطالب مرتبط

رپورتاژ آگهی

دانلود نمونه سوالات تستی و تشریحی آیین نامه راهنمایی و رانندگی+جزوات سیستم همکاری در فروش سبزگستر

خرید فروشگاه مسبی

نظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی